Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Vistara – nowe linie z Indii

Lotnictwo cywilne, 12 sierpnia 2014

W październiku rozpoczną działalność nowe linie lotnicze z Indii, o nazwie Vistara.

Nowe indyjskie linie Vistara mają operować samolotami Airbus A320 / Rysunek: Tata Group

Towarzystwo, którego nazwa w sanskrycie oznacza nieograniczony rozwój, ma zamiar rozpocząć regularne loty już w październiku br. Jej udziałowcami są indyjski koncern Tata (51%) i Singapore Airlines (49%, Singapurskie A380 polecą do Nowej Zelandii, 2014-08-12). Rozpoczęcie operacji lotniczych uzależnione jest od wydania odpowiednich zezwoleń przez indyjskie władze lotnicze.

Flota przewoźnika ma składać się z Airbusów A320. Pierwszy z nich ma trafić do użytkownika we wrześniu, za pośrednictwem BOC Aviation. Do grudnia br. stan posiadania zwiększy się do 5 samolotów. Do 2019 Vistara ma dysponować 20 Airbusami A320.

Tata ma też udziały w innych indyjskich liniach lotniczych – AirAsia (Pierwsze Sharklety dla AirAsia, 2012-12-24). Jednak rzecznik koncernu, Mukund Rajan twierdzi, że nie powoduje to konfliktu interesów. AirAsia to przewoźnik niskokosztowy, natomiast Vistara oferować będzie przeloty w klasie ekonomicznej i biznes – mówi Rajan.

Miejscowi analitycy wyrażają obawy co do losów nowej linii. Przewoźnicy z Indii borykają się z olbrzymimi problemami. W 2. kw. br. Jet Airways, w których 24% udziałów mają Etihad Airways, zanotowały stratę w wysokości 2,2 mld INR (113,3 mln zł). Z tego powodu zaniechały działalności niskokosztowej spółki JetLite. Z kolei inne towarzystwo – Kingfisher, nigdy nie wypracowało zysku i w lutym 2013 cofnięto mu certyfikat przewoźnika (Nowe kłopoty Kingfisher, 2012-10-02).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.