Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Nowe silniki dla King Aira

Lotnictwo cywilne, 05 września 2016

Przedsiębiorstwo Blackhawk Modifications opracowało wariant samolotu Beechcraft King Air 350 z nowym zespołem napędowym.  

Beechcraft King Air 350 z nowym zespołem napędowym, obejmującym silniki PT6A-67A i śmigła MT / Zdjęcie: Blackhawk Modifications 

Blackhawk Modifications z Teksasu złożyło do Federalnej Administracji Lotniczej (FAA) dokumentację niezbędną do uzyskania Uzupełniającego Certyfkatu Typu (STC) dla samolotu dyspozycyjnego Beechcraft King Air 350 z nowymi silnikami. Zamiast stosowanych dotychczas Pratt & Whitney Canada PT6A-60A o mocy 1050 KM zabudowano PT6A-67A, rozwijające moc 1200 KM (obniżoną do 1050 KM).

Oprócz nich samolot został wyposażony w nowe 5-łopatowe śmigła MT z kompozytowymi łopatami. Opcjonalnie dostępne mają być także 5-łopatowe kompozytowe śmigła Hartzell. Natomiast Raisbeck Engineering pracuje nad przystosowaniem do zabudowania w PT6A-67A swoich nowych 4-łopatowych aluminiowych śmigieł z łopatami szablastymi.

Dzięki w/w modyfikacjom osiągi King Aira 350 znacznie się polepszyły. Czas wznoszenia na FL350 (wys. 10 668 m) skrócił się do 18 min, a prędkość przelotowa wzrosła do 630 km/h.

Modyfikacje początkowo mają być dostępne dla samolotów wyposażonych w awionikę Rockwell Collins Pro Line II i Garmin G1000. Blackhawk Modifications planuje też uzyskanie oddzielnego STC dla King Aira 350 z awioniką Pro Line 21. Wszystkie zmiany zostaną uwzględnione w nowej Instrukcji użytkowania w locie, która zostanie wydana po uzyskaniu STC (Papuga wylądowała, 2015-11-18, King Airem z Kalifornii na Hawaje, 2014-10-22, Nowe samoloty wojsk lotniczych Boliwii, 2014-03-17).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.