Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Problemy F-35A

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 17 września 2016

Podczas rutynowej kontroli wykryto łuszczenie osłon przewodów instalacji chłodzenia awioniki znajdujących się w zbiornikach paliwa samolotów Lockheed Martin F-35A. Poinformowało o tym F-35 Joint Programme Office. Problem dotyczy 57 samolotów F-35A, z których 42 są jeszcze w trakcie produkcji. Są wśród nich samoloty przeznaczone dla Izraela, Japonii, Norwegii i Włoch.

Linia montażowa F-35 / Zdjęcie: Lockheed Martin

Dowództwo US Air Force zdecydowało o wstrzymaniu lotów 15 F-35A, które są już eksploatowane (100. F-35A dla US Air Force, 2016-08-29; Oblot norweskiego F-35A, 2015-10-08). Dotyczy to m.in. 2 samolotów przeznaczonych dla wojsk lotniczych Norwegii. 10 z uziemionych F-35A znajduje się w bazie Hill w stanie Utah, 4 (w tym 2 norweskie) w Luke AFB w Arizonie, a jeden służy do testów w bazie Nellis w Newadzie.

Wykryty problem jest związany z użyciem przez jednego z poddostawców materiału izolacyjnego, który nie jest odporny na oddziaływanie paliwa. Pod jego wpływem materiał łuszczy się i pęka. Takim materiałem chronione są przewody chłodzące komponenty awioniki w feralnych samolotach. Według przedstawicieli Lockheed Martina, problem nie jest poważny i łatwy do rozwiązania. Dotyczy jedynie F-35A – jednej z trzech wersji samolotu. Obecnie w eksploatacji znajdują się 104 F-35 wszystkich wersji.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.