Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prezentacja norweskiego F-35

Lotnictwo wojskowe, 31 sierpnia 2015

W zakładach w Fort Worth zaprezentowano pierwszy samolot F-35A przeznaczony dla wojsk lotniczych Norwegii.

Pierwszy F-35A przeznaczony dla wojsk lotniczych Norwegii opuszcza halę montażu końcowego w Fort  Worth / Zdjęcie: MO Norwegii

Z dużym opóźnieniem Lockheed Martin poinformował o zakończeniu montażu pierwszego samolotu F-35A Lightning II, przeznaczonego dla Luftforsvaret (wojsk lotniczych Norwegii). Wydarzenie miało miejsce 19 sierpnia w zakładach w Fort Worth w Teksasie.

Samolot, oznaczony jako AM-1, jest obecnie poddawany procesowi nakładania na płatowiec specjalnych powłok, obniżających jego skuteczną powierzchnię rozproszenia fal radiolokacyjnych. Czynności te mają zająć 27 dni. Następnie pierwszy norweski F-35A przejdzie próby funkcjonalne instalacji paliwowej. Ostatnim etapem jego pobytu w zakładach będzie oblot.

Obecnie w Fort Worth trwa produkcja trzech innych F-35A przeznaczonych dla Norwegii (Produkcja F-35A dla Norwegii, 2015-04-20). Jeden z nich, razem z AM-1, zostanie oficjalnie przekazany Luftforsvaret do końca br., a dwa kolejne – w 2016.

Norweskie samoloty trafią do bazy US Air Force Luke w Arizonie, gdzie wejdą w skład 62. eskadry, zajmującej się szkoleniem pilotów F-35 Luftforsvaret i Aeronautica Militare (wojsk lotniczych Włoch, Jednak 90 F-35 dla Włoch, 2015-02-17). Ogółem w Luke ma stacjonować 7 norweskich F-35A.

Rząd w Oslo postanowił zakupić 52 F-35A. Dotychczas przyznano fundusze na nabycie 22 samolotów tego typu. Od 2017 pierwsze samoloty trafią do baz w Norwegii, gdzie będą sukcesywnie zastępowały w służbie F-16. Dostawy F-35A dla Luftforsvaretmają zakończyć się w 2025. Razem z uzbrojeniem i wyposażeniem F-35A mają kosztować norweskich podatników 67,9 mld NOK (30,7 mld zł, Norwegia się zbroi, 2015-05-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra