Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wzajemne tankowanie A400M

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 14 listopada 2016

Airbus przeprowadził próby tankowania transportowca A400M przez inny samolot tego typu.

W próbach wzajemnego tankowania udział wzięły 2 przedseryjne A400M / Zdjęcie: Airbus Defence and Space

Airbus Defence and Space poinformował o przeprowadzeniu prób pobierania paliwa przez transportowiec A400M z innego samolotu tego typu. Próby przeprowadzono w przestrzeni powietrznej nieopodal zakładów w Sewilli.

Podczas 2 lotów zrealizowano ponad 50 kontaktów, w locie poziomym i w trakcie wykonywania zakrętów. Paliwo przetaczano przy użyciu przewodu elastycznego, nawiniętego na bęben, umieszczony w kadłubie. A400M może też przenosić 2 zasobniki z przewodem elastycznym pod skrzydłami.

Pojemność zbiorników paliwa A400M wynosi 63,5 tys. l. W razie potrzeby w ładowni można zabudować 2 dodatkowe zbiorniki mieszczące 7,2 tys. l nafty każdy. Wydatek paliwa przetaczanego przez przewód elastyczny to 2 tys. l / min.

Wszystkie seryjne A400M standardowo mają zabudowany układ nadzorujący przetaczanie paliwa, wzmocnienia struktury ładowni pozwalające na zamontowanie w niej dodatkowych zbiorników paliwa i bębna z przewodem elastycznym, podskrzydłowe węzły mocowania zasobników z przewodami elastycznymi oraz niezbędne elementy instalacji paliwowej w kadłubie i skrzydłach. Przekształcenie samolotu z konfiguracji transportowej w tankowiec ma zajmować około 2 h (A400M tankuje Hornety, 2015-02-18).

Większość odbiorców życzy sobie, aby A400M mógł uzupełniać paliwo w locie. Dlatego też wszystkie samoloty mają sondę do tankowania zabudowaną na górnej powierzchni kadłuba, nad kabiną pilotów (A400M pobiera paliwo z tankowca, 2013-12-06).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.