Airbus przeprowadził próby tankowania transportowca A400M przez inny samolot tego typu.
Airbus Defence and Space poinformował o przeprowadzeniu prób pobierania paliwa przez transportowiec A400M z innego samolotu tego typu. Próby przeprowadzono w przestrzeni powietrznej nieopodal zakładów w Sewilli.
Podczas 2 lotów zrealizowano ponad 50 kontaktów, w locie poziomym i w trakcie wykonywania zakrętów. Paliwo przetaczano przy użyciu przewodu elastycznego, nawiniętego na bęben, umieszczony w kadłubie. A400M może też przenosić 2 zasobniki z przewodem elastycznym pod skrzydłami.
Pojemność zbiorników paliwa A400M wynosi 63,5 tys. l. W razie potrzeby w ładowni można zabudować 2 dodatkowe zbiorniki mieszczące 7,2 tys. l nafty każdy. Wydatek paliwa przetaczanego przez przewód elastyczny to 2 tys. l / min.
Wszystkie seryjne A400M standardowo mają zabudowany układ nadzorujący przetaczanie paliwa, wzmocnienia struktury ładowni pozwalające na zamontowanie w niej dodatkowych zbiorników paliwa i bębna z przewodem elastycznym, podskrzydłowe węzły mocowania zasobników z przewodami elastycznymi oraz niezbędne elementy instalacji paliwowej w kadłubie i skrzydłach. Przekształcenie samolotu z konfiguracji transportowej w tankowiec ma zajmować około 2 h (A400M tankuje Hornety, 2015-02-18).
Większość odbiorców życzy sobie, aby A400M mógł uzupełniać paliwo w locie. Dlatego też wszystkie samoloty mają sondę do tankowania zabudowaną na górnej powierzchni kadłuba, nad kabiną pilotów (A400M pobiera paliwo z tankowca, 2013-12-06).