Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Umowa zakupu G550 podpisana

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 15 listopada 2016

Inspektorat Uzbrojenia i Gulfstream podpisały umowę zakupu samolotów G550 dla polskich VIP-ów.

Wizualizacja malowania G550 przeznaczonego do przewozu polskich VIP-ów / Rysunek: IU MON

Wczoraj Szef IU MON gen. bryg. Adam Duda i Jeffrey Crosby, reprezentujący przedsiębiorstwo Gulfstream Aerospace podpisali umowę na dostawę małych samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie (VIP). Przedmiotem porozumienia, którego wartość wynosi 440 566 300,80 zł (netto) jest dostawa 2 samolotów Gulfstream G550 wraz z pakietem logistycznym oraz dokumentacją techniczną i eksploatacyjną (G550 nowym samolotem polskich VIP-ów?, 2016-10-21).

Samoloty zostaną dostarczone w sierpniu 2017. Ich użytkownikiem będzie 1. Baza Lotnictwa Transportowego w Warszawie. Wykonawca zapewni również szkolenie na typ samolotu dla załóg lotniczych, personelu technicznego i pokładowego oraz personelu obsługi i eksploatacji wyposażenia ratunkowego.

Według danych przedstawionych przez IU MON G550 eksploatowane przez Siły Powietrzne będą zdolne do przewiezienia 8 pasażerów na dystans 8704 km, z prędkością M0,85. W przypadku zmniejszenia prędkości do M0,83 zasięg samolotu wzrośnie do 9445 km, a przy prędkości M0,8 wyniesie 10 tys. km.

Natomiast z 14 pasażerami na pokładzie zasięg G550 przy prędkości M0,8 wyniesie 9445 km. Wzrost prędkości przelotowej do M0,83 spowoduje spadek zasięgu do 9075 km, a przy M0,85 zasięg maksymalny to 8334 km.

Trasa z warszawskiego Lotniska Chopina do Nowego Jorku JFK ma być pokonana w 8 h 58 min, a z Warszawy do Waszyngtonu-Dulles – w 9 h 20 min. W każdym przypadku loty wykonywane będą na poziomie FL430 (13 106 m), przy wietrze czołowym 85 km/h, a lotnisko zapasowe musi być położone w odległości 30 min lotu od lotniska docelowego.

Wyposażenie samolotu powinno umożliwiać wykonywanie lotów VFR i IFR w międzynarodowej przestrzeni powietrznej zgodnie z wymaganiami ICAO i obejmować m. in. system transmisji cyfrowej pozwalający wymieniać krótkie wiadomości tekstowe pomiędzy samolotami i stacjami naziemnymi (ACARS), urządzenia łączności satelitarnej (SATCOM), układ polepszający widoczność w niesprzyjających warunkach atmosferycznych (EVS), wskaźnik przezierny (HUD), transponder systemu identyfikacji bojowej (IFF) Mark XIIA, elektroniczne pomoce nawigacyjne i obsługowe (EFB) i wyposażenie medyczne.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.