Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bezzałogowy UH-1H

Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, 15 listopada 2016

Amerykańskie przedsiębiorstwo Aurora Flight Sciences przetestowało możliwość przekształcenia śmigłowca UH-1H w bezzałogowiec.

Prototyp bezzałogowego śmigłowca UH-1H przeszedł już pierwsze próby w locie / Zdjęcie: Aurora Flight Sciences

Zgodnie z wcześniejszymi planami, po zakończeniu prac w ramach przedsięwzięcia o nazwie Autonomous Aerial Cargo / Utility System (AACUS, autonomiczny wielozadaniowy / transportowy statek latający) amerykańskie przedsiębiorstwo Aurora Flight Sciences rozpoczęło oparty na jego doświadczeniach kolejny projekt dotyczący bezzałogowych śmigłowców, noszący nazwę Tactical Autonomous Aerial Logistics System (TALOS, taktyczny autonomiczny lotniczy system logistyczny). Jego celem jest przekształcenie wojskowego UH-1H w transportowy wiropłat bezzałogowy lub pilotowany opcjonalnie.

Ma on być zdolny do autonomicznego wykrywania i omijania przeszkód terenowych i lądowania na samodzielnie wybranych nieprzygotowanych lądowiskach bez pomocy nawigacyjnych. Miejsce ma być wybierane dynamicznie, a proces lądowania nadzorowany przez żołnierza bez uprzedniego przygotowania. Po dostarczeniu ładunku bsl powróci do macierzystej bazy lub na okręt. Wcześniej naukowcy Aurora Flight Science przeprowadzili już analogiczne próby z użyciem śmigłowców Boeing H-6U Unmanned Little Bird I Bell 206 (Próby AACUS, 2016-05-30).

Bezzałogowy UH-1H ma służyć do zaopatrywania wysuniętych baz i stanowisk jednostek US Marine Corps, zlokalizowanych w trudno dostępnym terenie

Według nich TALOS może znaleźć zastosowanie także w lotnictwie cywilnym, wspomagając lub zastępując pilotów wykonujących loty do nieznanych miejsc, w nocy, w niesprzyjających warunkach atmosferycznych. Dzięki niemu lotnik będzie miał informacje dotyczące przeszkód terenowych (np. linii elektroenergetycznych, czy budynków) i będzie mógł wykonać z wyprzedzeniem odpowiedni manewr.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.