Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Próby AACUS

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 30 maja 2016

Aurora Flight Sciences prowadzi próby urządzenia AACUS, pozwalającego na przekształcenie śmigłowca w transportowy bezzałogowiec.

Pierwsze próby w locie AAACUS, zabudowanego pod nosową częścią kadłuba śmigłowca, przeprowadzono z użyciem Bella 206 / Zdjęcie: USMC

Amerykańskie przedsiębiorstwo Aurora Flight Science opracowało kolejny projekt. Nosi on nazwę Autonomous Aerial Cargo / Utility System (AACUS, autonomiczny wielozadaniowy / transportowy statek latający). Określenie jest nieco mylące, ponieważ dotyczy nie całego bsl, ale tylko jednego elementu (LightningStrike oblatany, 2016-04-21, Rekord długotrwałości lotu Oriona, 2015-07-18, Kadłub pierwszego Raidera , 2013-09-27).

Prace nad AACUS zainicjowano w 2012, z inicjatywy Office of Naval Research. Celem przedsięwzięcia jest opracowanie alternatywnego środka szybkiego wsparcia logistycznego wysuniętych baz i stanowisk jednostek US Marine Corps, zlokalizowanych w trudno dostępnym terenie. Transportowe bezzałogowce miałyby dostarczać marines uzbrojenie, amunicję, zaopatrzenie, paliwo i wodę w niekorzystnych warunków pogodowych z morza na ląd.

Śmigłowce mają olbrzymią przewagę nad ciężarówkami dostarczającymi zaopatrzenie, ponieważ poruszają się z większą prędkością i nie są narażone na ataki z użyciem min i/lub improwizowanych ładunków wybuchowych, podkładanych na drogach. Jednak ich działanie ograniczają niekorzystne warunki pogodowe i czynnik ludzki. Można tego uniknąć, używając bezzałogowców. Dzięki rozwojowi techniki zrzuty i dostawy ładunków przez bsl są coraz powszechniejsze. Wystarczy tylko dysponować odpowiednim lądowiskiem i wyszkolonymi operatorami, kierującymi lotem bezzałogowców.

Zastosowanie AACUS pozwala na wykonanie autonomicznego podejścia do lądowania w terenie przygodnym, z ominięciem przeszkód, i/lub precyzyjnego lądowania, nadzorowanego przez operatora w czasie rzeczywistym. Co najważniejsze, człowiek może wybrać i dowolnie zmieniać lokalizację lądowiska.

Obecnie trwają próby AACUS w locie z użyciem śmigłowca Bell 206. W 2017 mają rozpocząć się badania wyposażonego w nie innego wiropłata – UH-1H. Plany zakładają wdrożenie urządzeń do eksploatacji w jednostkach marines w 2018. Dzięki AACUS można będzie wykonywać szczególnie ryzykowne zadania na polu bitwy bez narażenia życia i zdrowia ludzi.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.