Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Konkurs na następcę JSTARS

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 29 grudnia 2016

US Air Force opublikowały zapytanie ofertowe dotyczące następcy samolotu E-8C JSTARS. 

Nowe samoloty, które zastąpią E-8C JSTARS mają być wstępnie zdolne do działania w 2024 / Zdjęcie: US Air Force

Fundusze na prace studialne i produkcję prototypów nowych konstrukcji, z których jedna zastąpi w służbie samoloty rozpoznania, zarządzania polem walki, dowodzenia i kierowania E-8C J-STARS (Joint Surveillance Target Attack Radar System) zostały asygnowane przez Dowództwo wojsk lotniczych USA ponad rok temu. Obecnie do potencjalnych konkurentów wysłano zapytania ofertowe.

Jako następcy STARS pod uwagę brane są 3 samoloty. Lockheed Martin proponuje odpowiednio zmodyfikowany i wyposażony odrzutowiec klasy biznes Bombardier Global, do którego dostarczy razem z Raytheonem wyposażenie rozpoznawcze. Northrop Grumman, oferuje Gulfstreama G550, z urządzeniami produkcji L-3 (Northrop ujawnia następcę J-STARS, 2015-09-09), a Boeing promujerozwiązanie na bazie samolotu Boeing Business Jet 1 (pochodnej 737-700).

Szczegółowe wymagania objęte są tajemnicą. Wiadomo jednak, że następca E-8C ma być konstrukcją całkowicie nową, z nowym radiolokatorem, urządzeniami łączności i systemem zarządzania walką.

Dla potrzeb prób USAF zakupią 3 samoloty przedseryjne, za 6,9 mld USD (ponad 29 mld zł), z opcją na 2 kolejne. Następnie wyprodukowanych ma zostać 12 samolotów seryjnych, w 3 transzach. Łącznie powstać ma 17 nowych JSTARS. Kolejne zamówienia mają dotyczyć systemu szkolenia, planowania misji, laboratoriów integracji wyposażenia, wsparcia logistycznego i części zamiennych.

Zawarcie kontraktu ze zwycięzcą konkursu planowane jest w roku budżetowym 2018. Pierwsze nowe JSTARS mają zgłosić wstępną zdolność bojową w 4. kw. rb. 2024.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.