Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby V-280

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Przemysł zbrojeniowy, 01 września 2017

Na blogu deepbluehorizon opublikowano zdjęcia z prób pierwszego prototypu najnowszego pionowzlotu Bella – V-280 Valor. Został on umieszczony na specjalnym stanowisku w zakładach w Amarillo, służącym do rozruchu i badań zespołu napędowego.

Pierwszy prototyp V-280 Valor na stanowisku badawczym w zakładach w Amarillo / Zdjęcie: Steve Douglass

V-280 jest proponowany US Army w ramach programu Joint Multi-Role Technology Demonstrator (JMR TD). Przedsięwzięcie zakłada nabycie aż 4 tys. nowych wiropłatów, które zastąpią w służbie wielozadaniowe UH-60 począwszy od 2030, a w dalszej przyszłości także uderzeniowe AH-64.

Montaż pierwszego prototypu Valora rozpoczął się w czerwcu 2015, a oblot zaplanowano we wrześniu br. Ze względu na złożoność prób samego pionowzlotu, konstruktorzy zdecydowali się na sprawdzenie prototypu z konwencjonalną awioniką. Nowa rewolucyjna awionika będzie zabudowana w ramach dalszych prac nad V-280.

Valor może pomieścić w swojej kabinie desantowej maksymalnie 14 żołnierzy i dwóch strzelców pokładowych. V-280 ma być zdolny do rozwinięcia prędkości ok. 520 km/h. Zasięg operacyjny przemiennopłata wynosić ma 930-1480 km, z 11-14 żołnierzami na pokładzie.

Ze względu na zastosowanie bocznych drzwi konieczna była również zmiana koncepcji gondoli silnikowych. Są one podzielone tak, że w położeniu startowym żadne elementy nie wystają poniżej poziomu skrzydeł. Dzięki temu żołnierze opuszczający śmigłowiec nie napotykają na swojej drodze żadnych elementów konstrukcyjnych utrudniających im poruszanie się (Szczegóły konstrukcji V-247, 2016-09-23, FIA 2016: Wielozadaniowy Valor, 2016-07-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.