Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zmiany w strukturze OAK

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 04 września 2017

1 września odbyły się posiedzenia zarządów przedsiębiorstw OAK (Obiediniennaja awiastroitielnaja korporacja), Irkuta i GSS (Grażdańskije Samolioty Suchowo), dotyczące przekształcenia ich nowy dział lotnictwa cywilnego na bazie Irkuta.

Dzięki transformacji rosyjski przemysł ma produkować rocznie 100-120 samolotów pasażerskich, m.in. widocznych na zdjęciu MS-21 / Zdjęcie: Irkut

Zgodnie z podjętymi decyzjami prezes OAK Jurij Sliusar, zachowa dotychczasowe stanowisko i na czas transformacji stanie się prezesem Irkuta, a Oleg Demczenko, który przez wiele lat zarządzał Irkutem stanie się pierwszym wiceprezesem i głównym konstruktorem przedsiębiorstwa.

Z kolei GSS stanie się Centrum marketingu, sprzedaży i obsługi posprzedażnej wszystkich samolotów cywilnych produkowanych przez OAK. Prezesem GSS został mianowany dotychczasowy szef Iliuszyn Finans Aleksander Rubcow, zastępując na stanowisku Wladisława Masałowa.

W/w transformacje mają na celu zrealizowanie strategicznego celu OAK, jakim jest zwiększenie do 2035 udziału produktów cywilnych w jego portfolio do 45% i wzrostu produkcji samolotów cywilnych do 100-120 rocznie, a także zwiększenia skuteczności ekonomicznej i zmniejszenia kosztów OAK poprzez centralizację procesów wspomagających i zmniejszenie ilości szczebli zarządzania (MS-21 oblatany, 2017-05-28, Zambia zamówiła 5 SSJ 100, 2017-07-22).

Transformacja pozwoli skoncentrować się na rozwoju, produkcji i sprzedaży rosyjskich samolotów cywilnych, a także zagwarantuje spójność w tych obszarach i uprości procedurę certyfikacji i przyznawania licencji. W planach jest też utworzenie w ramach OAK działów zajmujących się produkcją samolotów bojowych, transportowych i specjalnych.

Zdaniem Jurija Sliusara OAK stara struktura staje się coraz mniej adekwatna do nowych wyzwań. OAK nie konkuruje, jak poprzednio z innymi przedsiębiorstwami krajowymi, ale globalnie, z globalnymi graczami. Zjednoczenie powinno pomóc osiągnąć niezbędny poziom konkurencyjności w rywalizacji na całym świecie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.