16 stycznia Army Air Corps (AAC, lotnictwo brytyjskich wojsk lądowych) zakończyło eksploatację śmigłowców rozpoznawczych Lynx AH.9A. W ramach uroczystego pożegnania 5 wiropłatów tego typu wykonało lot nad Anglią. Lynxy wystartowały z bazy RAF Odiham przelatując m.in. nad Middle Wallop, Upavon, Yeovil i Wattisham, a także nad centrum Londynu.
Oblot pierwszego Lynxa AH.9A odbył się we wrześniu 2009. Jego napęd stanowiły silniki LHTEC CTS800-4N, zapewniające lepsze osiągi w warunkach hot-and-high (wysokogórski klimat pustynny). Wiropłat wyposażono w nowocześniejszą awionikę i głowicę optoelektroniczną MX-15 i przystosowano też do zamontowania 12,-7-mm km w kabinie (Oblot mocniejszego Lynxa, 2009-09-17).
Na początku 2010 pierwsze Lynxy AH.9A weszły do służby, a już w maju pierwsze z nich wysłano do Afganistanu, gdzie tylko do grudnia 2011 wylatały ponad 4 tysiące godzin. Używano ich do transportu osób i ładunków oraz wywiadu, obserwacji i rozpoznania dla potrzeb uderzeniowych AH.1 Apache. W kwietniu 2014 jeden z nich rozbił się w Afganistanie, grzebiąc w szczątkach pięciu lotników.
Ogółem AAC miało na stanie 22 Lynxy AH.9A, a kolejne 4 śmigłowce tego typu zmagazynowano jako zapas. Od 2014 ich miejsce sukcesywnie zajmowały AW159 Lynx Wildcat AH.1 (Próby Sea Venom / ANL, 2017-04-07).