Wszystkie sekcje pierwszego brazylijskiego okrętu podwodnego proj. Scorpène zostały przetransportowane do hali montażu końcowego stoczni w Itaguaí.
Marinha do Brasil (marynarka wojenna Brazylii) poinformowała o zakończeniu kilkutygodniowego i wieloetapowego procesu transportu trzech głównych sekcji kadłuba okrętu podwodnego Riachuelo (S40), typu Riachuelo, do hali montażu końcowego stoczni w Itaguaí nad Zatoką Sepetiba (Postępuje budowa brazylijskiego Scorpene, 2018-01-16). W najbliższych miesiącach zostaną one złączone, tworząc jedną strukturę.
Scalanie sekcji kadłuba Riachuelo ma trwać do lata br. Następnie rozpoczną się dalsze prace nad kadłubem, które obejmą m.in. ukończenie konstrukcji kiosku. Okręt otrzyma też ostatnie elementy wyposażenia pokładowego. Riachuelo ma zostać zwodowany w 2. połowie 2018, a dwa lata później wejść do służby.
Riachuelo jest pierwszym z czterech okrętów podwodnych tego typoszeregu, które zostaną zbudowane dla Marinha do Brasil przez Itaguaí Construções Navais (ICN), spółkę joint-venture brazylijskiego koncernu Odebrecht i francuskiej Naval Group. Pozostałe OP znajdują się na różnych etapach konstrukcji. Wszystkie zostaną zbudowane w oparciu o projekt francuskich Scorpène.