Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Brazylijski OP gotowy do montażu

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 21 lutego 2018

Wszystkie sekcje pierwszego brazylijskiego okrętu podwodnego proj. Scorpène zostały przetransportowane do hali montażu końcowego stoczni w Itaguaí.

Nowe brazylijskie okręty podwodne budowane są w ramach Programa de Desenvolvimento de Submarinos. Zakłada on również konstrukcję co najmniej jednego OP o napędzie atomowym, który również powstanie przy współudziale francuskiego przemysłu stoczniowego / Zdjęcie: MO Brazylii

Marinha do Brasil (marynarka wojenna Brazylii) poinformowała o zakończeniu kilkutygodniowego i wieloetapowego procesu transportu trzech głównych sekcji kadłuba okrętu podwodnego Riachuelo (S40), typu Riachuelo, do hali montażu końcowego stoczni w Itaguaí nad Zatoką Sepetiba (Postępuje budowa brazylijskiego Scorpene, 2018-01-16). W najbliższych miesiącach zostaną one złączone, tworząc jedną strukturę.

Scalanie sekcji kadłuba Riachuelo ma trwać do lata br. Następnie rozpoczną się dalsze prace nad kadłubem, które obejmą m.in. ukończenie konstrukcji kiosku. Okręt otrzyma też ostatnie elementy wyposażenia pokładowego. Riachuelo ma zostać zwodowany w 2. połowie 2018, a dwa lata później wejść do służby.

Riachuelo jest pierwszym z czterech okrętów podwodnych tego typoszeregu, które zostaną zbudowane dla Marinha do Brasil przez Itaguaí Construções Navais (ICN), spółkę joint-venture brazylijskiego koncernu Odebrecht i francuskiej Naval Group. Pozostałe OP znajdują się na różnych etapach konstrukcji. Wszystkie zostaną zbudowane w oparciu o projekt francuskich Scorpène


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra