Fragment kadłuba pierwszego brazylijskiego okrętu podwodnego typu Riachuelo został przetransportowany do hali montażu końcowego.
Fragment kadłuba okrętu podwodnego Riachuelo (S40), typu Riachuelo, który tworzą jego trzy złączone ze sobą sekcje, został przetransportowany do hali montażu końcowego nad Zatoką Sepetiba, nieopodal Rio de Janeiro. Następnie zostanie on złączony z pozostałymi dwiema sekcjami kadłuba, co zakończy najważniejszą część budowy okrętu.
Producent jednostki, Itaguaí Construções Navais (ICN), spółka joint-venture brazylijskiego koncernu Odebrecht i francuskiej Naval Group, zakłada, że Riachuelo zostanie zwodowany w drugiej połowie 2018. Następnie rozpoczną się prace wykończeniowe na okręcie, które poprzedzą jego testy morskie.
Riachuelo jest pierwszym z czterech okrętów podwodnych typu Riachuelo budowanych dla Marinha do Brasil (marynarki wojennej Brazylii) przez ICN. Pozostałe jednostki znajdują się na różnych etapach konstrukcji. Wszystkie zostaną zbudowane w oparciu o projekt francuskich Scorpene.
Nowe brazylijskie okręty podwodne budowane są w ramach Programa de Desenvolvimento de Submarinos (PROSUB, Kolejne opóźnienie Prosub?, 2016-01-22). Zakłada on również konstrukcję co najmniej jednego OP o napędzie atomowym, który również powstanie przy współudziale francuskiego przemysłu stoczniowego.