Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejne opóźnienie Prosub?

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 22 stycznia 2016

Program budowy serii brazylijskich okrętów podwodnych może mieć kolejne opóźnienie.

Skandal korupcyjny z udziałem brazylijskiej grupy przemysłowej Odebrecht może odbić się na realizacji programu budowy serii nowych okrętów podwodnych Marinha do Brasil / Zdjęcie: Odebrecht

Powodem opóźnień ma być skandal korupcyjny, w jaki zamieszana może być brazylijska grupa przemysłowa Odebrecht. Jedna z jej spółek podejrzewana jest o dawanie korzyści majątkowych w zamian za otrzymanie zleceń na wykonanie usług dla miejscowych przedsiębiorstw branży energetycznej, w tym koncernu paliwowego Petrobras (Petróleo Brasileiro).

Lokalne media obawiają się, że wkrótce śledztwo obejmie również inny z podmiotów grupy Odebrecht - Odebrecht Defesa e Tecnologia. Chodzi o kontrowersyjny wybór tego przedsiębiorstwa – bez przetargu – jako udziałowca w brazylijsko-francuskiej spółce joint venture Itaguaí Construções Navais (ICN). Udziały ma w niej również grupa stoczniowa DCNS z Francji.

ICN powołano do życia w 2009. Jej zadaniem jest realizacja programu budowy serii nowych okrętów podwodnych dla Marinha do Brasil (marynarki wojennej Brazylii) – PROSUB (Programa de Desenvolvimento de Submarinos). W najbliższych latach Brazylijczycy powinni wprowadzić do służby 4 nowe konwencjonalne OP, a następnie przynajmniej jeden okręt o napędzie atomowym (Cięcie blach pod trzeciego Scorpene, 2015-01-21).

Program budowy nowych brazylijskich OP ma już kilkuletnie opóźnienie (Brazylijski OP z opóźnieniem, 2015-11-10; Opóźnienie dostawy brazylijskiego Scorpene, 2015-02-18). Powodem zmian terminów dostaw okrętów jest zmniejszenie budżetu ministerstwa obrony (Brazylia ogranicza budżet obronny, 2015-05-28). Te same problemy zmusiły władze w Brasílii do zawieszenia lub opóźnienia wielu innych zakupów (Więcej Guarani, 2015-11-20; Brazylia rezygnuje z Pancyrów?, 2015-10-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.