Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Victor Alpha wylądował

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 04 grudnia 2017

Po południu 2 grudnia na warszawskim Lotnisku Chopina wylądował pierwszy Boeing 737 MAX 8 Polskich Linii Lotniczych LOT, noszący znaki rejestracyjne SP-LVA. Samolot, za sterami którego zasiadali kapitanowie Jacek Burcicki i Mariusz Papież wykonali przed lądowaniem spektakularny przelot na małej wysokości nad drogą startową warszawskiego portu.

Pierwszy Boeing 737 MAX 8 w hangarze LOT AMS / Zdjęcia: Bartosz Głowacki

Boeing 737 MAX 8 SP-LVA wystartował z Boeing Field w Renton 1 grudnia o 14:45 czasu miejscowego. Po 7 h 10 min wylądował w porcie lotniczym Keflawik na Islandii w celu zatankowania paliwa. Stamtąd skierował się do Warszawy, gdzie wylądował po 3 h 40 min.

To wyjątkowy moment dla LOT-u. Jesteśmy jednym z pierwszych przewoźników na świecie, który do obsługi połączeń średniego i krótkiego zasięgu będzie wykorzystywał Boeingi 737 MAX 8. Jesteśmy obecnie najszybciej rozwijającą się linią lotniczą w Europie. Jestem przekonany, że nowe samoloty pomogą nam jeszcze bardziej zwiększyć efektywność kosztów naszych operacji i znacząco podnieść jakość oferty. Dzięki najbardziej zaawansowanym technologicznie samolotom Boeinga: 787 Dreamliner i nowym 737 MAX  LOT jest liderem w wyznaczaniu nowej jakości dla branży lotniczej w regionie – powiedział na konferencji prasowej po lądowaniu Rafał Milczarski, prezes LOT-u.

LOT jest dla nas cennym klientem od lat i niezwykle cieszy nas, że stał się jednym z pierwszych odbiorców MAX-a w Europie. Nowy 737 MAX zapewni flagowemu przewoźnikowi efektywność, zasięg, niezawodność i niższe koszty operacyjne, a wszystko to przy jednoczesnej gwarancji najwyższej klasy komfortu premium dla pasażerów w Europie – powiedział Monty Oliver, wiceprezes Boeinga na Europę.

Nowe samoloty zostały pozyskane w formie leasingu operacyjnego w ramach umowy z AirLease Corporation. Polski przewoźnik planuje eksploatować Boeingi 737 MAX na najpopularniejszych trasach krótkiego i średniego zasięgu. Pierwszy z 6 zamówionych MAX-ów będzie obsługiwał od tego tygodnia trasę Warszawa-Londyn. Drugi pojawi się od 1 stycznia 2018 na rejsach do Madrytu. Kolejny wiosną 2018 poleci do Tel Awiwu z Warszawy i portów regionalnych: Wrocławia, Poznania, Gdańska i Lublina. Dostawy MAX-ów mają zakończyć się w maju 2019 r.

Docelowo MAX-y będą obsługiwały także połączenia z Warszawy do Astany, Wiednia, Amsterdamu, Paryża, Frankfurtu, Barcelony, Moskwy, Tbilisi i Kijowa. Strategia  LOT-u na lata 2016-2020 zakłada, że przewoźnik  będzie posiadał co najmniej 15 MAX-ów do obsługi połączeń średniego i krótkiego zasięgi (Montaż pierwszego 737 MAX 8 dla LOT-u, 2017-10-27).

Nowy MAX ma na pokładzie 186 odchudzonych foteli, w trzech klasach: biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej. Z tyłu każdego fotela znajdują się gniazdka elektryczne i wejścia USB. W kabinie zabudowano też nowe schowki, mieszczące 58 kg bagażu.

Wnętrze kabiny pasażerskiej Boeing Sky Interior oparto o rozwiązania zastosowane w Dreamlinerach – m.in. oświetlenie LED umożliwiające zmianę natężenia i barwy światła adekwatnie do pory doby. Producent zastosował bardziej komfortowe dla pasażerów rozmieszczenie świateł, głośników i przycisków. W kuchni znajdą się m.in. piekarniki konwekcyjne, chłodziarki i ekspres do kawy, pozwalające na przygotowywanie lepszej jakości dań i napojów.

Obsługą techniczną polskich 737 MAX zajmować się będzie LOT Aircraft Maintenance Services (LOTAMS). Spółka jest już w pełni gotowa do obsługi samolotów tego typu, czego potwierdzeniem jest pozyskanie 25 września 2017 certyfikacji z Urzędu Lotnictwa Cywilnego zgodnej z prawem lotniczym ustanawianym przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA, 1 mln rbh przy Boeingach 737, 2017-06-02).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.