Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zmodernizowane Pampy dla FAA

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 07 grudnia 2018

W Fabrica Argentina de Aviones (FAdeA) Brigadier San Martín zaprezentowano pierwsze 3 zmodernizowane samoloty IA-63 Pampa III, które wkrótce trafią do wyposażenia Fuerza Aérea Argentina (FAA, wojsk lotniczych Argentyny) W uroczystości wzięli udział prezydent Mauricio Macri i minister obrony Oscar Aguad, szef połączonych sztabów sił zbrojnych gen. broni Bari del Valle Sosa i dowódca FAA gen. bryg. Enrique Amrein.

Jeden z trzech nowych IA-63, jakie wkrótce trafią do rąk lotników FAA / Zdjęcie: MO Argentyny

Samoloty, noszące n-ry ser. AV-1028, AV-1029 i AV-1030, mają trafić do wyposażenia FAA przed końcem roku. Ich wyposażenie stanowi m.in. awionika glass cockpit dostarczona przez Elbit Systems, zintegrowany system nawigacyjno-celowniczy i układ zarządzania uzbrojeniem. Zespół napędowy stanowi silnik Honeywell TFE 731-40-2N rozwijający ciąg maksymalny ok. 18 kN, umożliwiający rozwinięcie prędkości maksymalnej M0,8. maksymalny zasięg samolotu z paliwem w zbiornikach wewnętrznych to 2350 km, a długotrwałość lotu – 5 h.

Masa maksymalna Pampy III to 5200 kg. Pod skrzydłami i kadłubem, na 5 węzłach, można podwiesić dodatkowe zbiorniki paliwa, zasobniki z 30-mm działkiem lub dwoma 7-62-mm km, 113-kg bomby i wyrzutnie 68-mm npr.

IA-63 Pampa III jest przystosowany do wykonywania patroli morskich, rozpoznania, zwalczania statków powietrznych przeciwnika i wykonywania uderzeń na cele naziemne. Obecni na uroczystości politycy stwierdzili, że nowe samoloty będą też używane do szkolenia pilotów FAA i walki z przemytnikami narkotyków (FAA przeciwko handlarzom narkotyków , 2016-02-22, Pampa z nowym silnikiem, 2011-06-08).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.