Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Awans generalski na zgliszczach

Wypadki, Lotnictwo wojskowe, 14 marca 2019

Wśród oficerów awansowanych wczoraj przez prezydenta RP na stopnie generalskie znalazł się płk pil. Robert Cierniak. Pełni on funkcję szefa Inspektoratu MON ds. Bezpieczeństwa Lotów i prze­wod­ni­czącego Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego. Cierniak od 9 maja 2007 był dowódcą 23. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim. Rok wcześniej, będąc dowódcą eskadry w tej jednostce, dowodził PKW Orlik w ramach misji NATO Baltic Air Policing. W latach 2010-13 był kolejno szefem dwóch oddziałów w Dowództwie Sił Powietrznych. Później został zastępcą dowódcy 1. Skrzydła Lotnictwa Taktycznego w Świdwinie. Od marca 2017 jest szefem Inspektoratu MON ds. Bezpieczeństwa Lotów, pełniąc jednocześnie funkcję przewodniczącego Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego.

Oficjalna informacja o awansie generalskim płk. pil. Roberta Cierniaka

Za kadencji płk. Cierniaka w tych instytucjach w polskim lotnictwie wojskowym, po ponad 6 latach bezwypadkowego latania, trwa tragiczna seria wypadków i katastrof (ZA NIMI KROCZY ŚMIERĆ, 2018-01-12).

Rozbity śmigłowiec W-3 polskich Wojsk Lądowych, który spłonął niedaleko Padwy. Żołnierze znajdujący się na jego pokładzie zdołali się ewakuować. Mieli wiele szczęścia, że przeżyli / Zdjęcie: twitter

22 czerwca 2017 w czasie ćwiczeń APROC-2017 we Włoszech rozbił się i całkowicie spłonął śmigłowiec wielozadaniowy W-3PL Głuszec (We Włoszech rozbił się W-3 Sokół, 2017-06-22). Załoga i przewożeni żołnierze – w sumie 6 osób – cudem uniknęli śmierci. Śmigłowiec palił się bowiem już w powietrzu.

Wrak śmigłowca SW-4, który rozbił się 13 grudnia 2017 w Dęblinie. Jego piloci mieli wiele szczęścia – odnieśli jedynie niewielkie obrażenia / Zdjęcie: wp.pl

13 grudnia 2017 podczas lądowania po locie szkolnym w Dęblinie rozbił się śmigłowiec SW-4. Piloci odnieśli obrażenia i zostali odwiezieni do szpitala śmigłowcem LPR. Maszyna uległa zniszczeniu – u nasady odłamała się jej belka ogonowa.

Wrak samolotu MiG-29 z 23. BLT odnaleziony kilkanaście km od pasa lotniska w Mińsku Mazowieckim. Nie zapalił się i uległ stosunkowo niewielkim uszkodzeniom. Nieoficjalnie wiadomo, że do wypadku doszło z powodu błędu pilota / Zdjęcie: via kontakt24

18 grudnia 2017 podczas podejścia do lądowania na lotnisku w Mińsku Mazowieckim rozbił się samolot myśliwski MiG-29 (Rozbił się MiG-29 z Mińska Mazowieckiego, 2017-12-19). Jego pilot przeżył, odnosząc jedynie niewielkie obrażenia.

Szczątki MiGa-29 rozbitego 6 lipca 2018 w okolicach miejscowości Sakówko. W tej katastrofie zginął pilot. W mediach pojawiły się sugestie, że powodem były błędy w czasie remontów – komisja badająca wypadek oficjalnie niczego nie wyjaśniła / Zdjęcie: tvn24

6 lipca 2018 w okolicach Pasłęka, podczas lotów nocnych, rozbił się samolot myśliwski MiG-29A z 22. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Królewie Malborskim (Katastrofa MiGa-29A z 22. BLT, 2018-07-06). Jego pilot został znaleziony martwy w odległości 200 m od wraku.

Wrak MiGa-29 rozbitego 4 marca 2019 pod Stoczkiem. Wszystko wskazuje na to, że do wypadku doszło w wyniku błędu popełnionego przez techników z 23. BLT podczas prac serwisowych / Zdjęcie: Ratownictwo Powiatu Węgrowskiego

4 marca 2019 podczas lotu kontrolnego po pracach serwisowych w jednostce rozbił się samolot myśliwski MiG-29 z 23. bazy lotnictwa taktycznego w Mińsku Mazowieckim (Kolejny wypadek MiGa-29, 2019-03-04). Jego pilot zdążył się katapultować i przeżył.

Poza tymi wypadkami zdarzyło się ostatnio wiele innych incydentów z udziałem różnych statków powietrznych, w tym F-16 i MiG-29. Przyczyny żadnego z wypadków nie zostały dotąd – przynajmniej oficjalnie – wyjaśnione. Sytuacja przypomina tę z czasów po poprzednich rządach polityków obecnej koalicji (W KRAJU WOJENNYCH PODŻEGACZY, 2019-03-09). Po czystkach personalnych doszło wówczas do tragicznych katastrof, m.in. samolotu CASA C295M i Tu-154M.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.