Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bombardier sprzedaje zakłady w Maroku i Irlandii Płn.

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 03 maja 2019

Kanadyjski koncern lotniczy Bombardier ogłosił zamiar sprzedaży wytwórni w Maroku i Irlandii Północnej. W tych drugich zakładach, w Belfaście pracuje ponad 3,6 tys. osób. Bombardier twierdzi, że nie planuje w nich nowych zwolnień. Koncern szuka kupca, który nie zmieni profilu produkcji wytwórni, czemu powinien sprzyjać szybki wzrost sprzedaży dużych samolotów pasażerskich.

Już w listopadzie Bombardier ogłosił, że planuje ograniczenie kosztów działalności w Irlandii Północnej. Plan przewidywał wówczas zwolnienie 490 pracowników, co oznaczało zredukowanie ich liczby do 3600. To znaczy do połowy zatrudnienia sprzed 5 lat. Zmiany są m.in. efektem zapowiedzi wyjścia W. Brytanii z Unii Europejskiej.

W zakładach w Belfaście powstają struktury samolotów pasażerskich Airbus A220, do niedawna znanych jako Bombardier CSeries. Europejski koncern kupił prawa do tych samolotów (50,01%) w październiku 2017, zwiększając udział w przedsięwzięciu (do 69%) w lipcu 2018 / Zdjęcie: Bombardier

Tradycje zakładów lotniczych funkcjonujących obecnie w Belfaście sięgają 1908, ale ich historia rozpoczęła się w Londynie. Dopiero w 1936 część działalności Short Brothers została przeniesiona do Irlandii Północnej, a całość po wojnie – w 1948. Bombardier przejął kontrolę nad wytwórnią w 1989. Teraz zakłady w Belfaście specjalizują się w budowie podzespołów, gondol silnikowych i skrzydeł do samolotów A220 (CSeries oficjalnie w portfolio Airbusa , 2018-07-10). W lipcu 2018 część udziałów w nich objął Airbus (Budowa linii montażu A220 w USA , 2019-01-17).

Koncern z Montrealu twierdzi, że planuje połączyć różne marki korporacyjne odrzutowców, w tym Global, Challenger, Learjet i CRJ, w jedno rentowne przedsiębiorstwo – Bombardier Aviation. Częścią tych planów ma być sprzedaż niektórych zakładów, które nie są potrzebne do realizowania długoterminowych planów. Konsolidacja produkcji koncernu będzie realizowana przede wszystkim w Kanadzie, Meksyku i USA (w Teksasie).

W Maroku zakłady Bombardiera mieszczą się w Casablance. To Bombardier Aerospace North Africa. Przedsiębiorstwo zatrudnia ok. 400 pracowników.

Bombardier stara się odwrócić niekorzystne tendencje, które powodują problemy przedsiębiorstwa od lat. Koncern jest obciążony wysokim długiem, przekracza koszty, notuje opóźnienia w programach i spadki sprzedaży, co doprowadziło do groźby bankructwa. Wyniki kwartalne Bombardiera pokazują, że przedsiębiorstwo zarobiło 940 mln USD ze sprzedaży 24 odrzutowców biznesowych i 241 mln USD ze sprzedaży 4 komercyjnych samolotów odrzutowych. To 7 mniej odrzutowców biznesowych i 4 mniej odrzutowców komercyjnych niż w poprzednim kwartale. W tym samym, pierwszym kwartale, dywizja kolejowa Bombardiera osiągnęła przychody równe 2,1 mld USD, co oznacza, że to ona staje się najważniejsza częścią biznesu koncernu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.