Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Airbus tuż za Boeingiem

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 10 stycznia 2019

Airbus dostarczył w ubiegłym roku 93 odbiorcom 800 dużych samolotów komunikacyjnych, czyli zaledwie 6 mniej niż Boeing (Boeing dostarczył 806 samolotów w 2018, 2019-01-09). To więcej niż w 2017, gdy koncern z Tuluzy przekazał liniom lotniczym 718 samolotów.

Dostarczenie przez Airbusa 800 dużych samolotów komunikacyjnych w 2018 było możliwe m. in. dzięki przejęciu od Bombardiera rodziny samolotów Cseries, oznaczanych obecnie jako A220 / Zdjęcie: Airbus  

Trzeba jednak dodać, że wynik ten został osiągnięty rzutem na taśmę – w grudniu 2018 do użytkowników trafiło aż 127 samolotów, z czego 14 (3 A350-900 dla Hong Kong Airlines, A330-300 dla Hainan Airlines, A220 dla Air Tanzanii i 9 samolotów rodziny A320ceo/neo) przekazano w ostatnim dniu poprzedniego roku. W dodatku osiągnięcie było możliwe dzięki przejęciu od Bombardiera rodziny samolotów Cseries, oznaczanych obecnie jako A220 (Amerykanie zamawiają A220, 2019-01-03).

W 2018 Airbus dostarczył 20 A220, 626 samolotów rodziny A320 (w tym 386 rodziny A320neo), 49 A330 (w tym 3 A330neo), 93 A350 i 12 A380. Ubiegłoroczna sprzedaż koncernu z Tuluzy zamknęła się liczbą  747 zamówień netto. Łączny portfel zamówień europejskiego giganta wynosił pod koniec ub.r. 7577 samolotów, w tym 480 A220 (IndiGo odebrały pierwszego A321neo, 2018-12-31, A380 dla ANA w docelowym malowaniu , 2018-12-13, 100 Airbusów dla Avolon, 2018-12-07, Pierwszy w świecie A330neo przekazany TAP, 2018-11-27).

Pomimo znacznych wyzwań operacyjnych, Airbus kontynuował produkcję i dostarczył rekordową liczbę samolotów w 2018. Pozdrawiam nasze zespoły na całym świecie, które pracowały do końca roku, aby spełnić nasze zobowiązania. Jestem równie zadowolony z wielu zamówień, ponieważ pokazuje to zasadniczą siłę rynku samolotów komercyjnych i zaufanie, jakim obdarzają nas nasi klienci. Jestem im wszystkim wdzięczny za ciągłe wsparcie. W miarę, jak będziemy zwiększać naszą wydajność przemysłową, będziemy nadal priorytetowo traktować cyfryzację naszego biznesu – stwierdził Guillaume Faury, prezes Airbus Commercial Aircraft.

W ciągu ostatnich 16 lat Airbus systematycznie zwiększał produkcję rok po roku dzięki uruchamianiu nowych lini montażu końcowego na całym świecie. Znaczący wkład w zwiększenie dostaw Airbusa w 2018 wniosły zwłaszcza zakłady w Mobile i Tiencinie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.