Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Piloci pozywają Boeinga

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 24 czerwca 2019

Kancelarie prawnicze International Aerospace Law & Policy Group z australijskiego Brisbane i PMJ PLLC z Chicago złożyły 22 czerwca pozew zbiorowy przeciwko Boeingowi w imieniu ponad 400 pilotów z dużej międzynarodowej linii lotniczej, żądając odszkodowania za szkody spowodowane przez uziemienie samolotów komunikacyjnych rodziny 737 MAX.

Piloci zamierzają domagać się odszkodowań za straty spowodowane uziemieniem samolotów komunikacyjnych rodziny 737 MAX / Zdjęcie: Boeing

Działanie zostało zainicjowane przez pilota X, który chce pozostać niezidentyfikowany z obawy przed odwetem koncernu z Chicago. Pilot X złożył pod koniec zeszłego miesiąca indywidualny pozew, domagając się odszkodowania za obecne i przyszłe straty wynikające z psychologicznego wpływu dwóch katastrof 737 MAX, które ostatecznie doprowadziły do uziemienia samolotów tej rodziny.

Oświadczenie IALPG mówi, że wnioskodawcy nie otrzymali jeszcze odszkodowania, ale kancelaria szacuje straty w milionach dolarów. Ponieważ dochody pilotów i stabilność ich kariery zostały zagrożone przez Boeinga, który postawił zysk ponad bezpieczeństwem, składany obecnie pozew, w trakcie 53. Paris Air Show, aby wysłać wiadomość do Boeinga, że jego pragnienie sprzedaży samolotów nie może nigdy ponownie wpływać na bezpieczeństwo lotów – czytamy w oświadczeniu.

Kiedy urzędnicy na całym świecie mieli wątpliwości co do bezpieczeństwa konstrukcji Boeinga 737 Max, działali zdecydowanie w celu uziemienia samolotu. Katastrofy MAX-ów spowodowały także uziemienie wielu pilotów, którzy nie zdawali sobie sprawy z tego, że samoloty, którymi musieli latać, były wadliwie zaprojektowane i niebezpieczne. Wielu pilotów na całym świecie zostało zwolnionych, zmuszonych do przeniesienia, lub poniosło straty spowodowane brakiem możliwości latania i zarabiania. Pochwalamy odwagę Pilota X, który chce pociągnąć Boeinga do odpowiedzialności za straty, jakie dotknęły tych pilotów – stwierdził przedstawiciel IALPG Joseph Wheeler.

Pilot X złożył też oddzielne roszczenie do Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) USA. Zdaniem Patricka Jonesa, partnera zarządzającego PMJ, pilot X planuje także złożenie pozwu przeciwko rządowi USA za zaniedbania ze strony FAA, jeśli jego adwokat uzna, że odpowiedź FAA jest niewystarczająca. Zarzuty odzwierciedlają powszechny pogląd, że Boeing stawia zyski ponad bezpieczeństwem lotów, a także bezpieczeństwo osób w świecie lotniczym, które pokładają zaufanie w Boeinga: pilotów i ich pasażerów. Piloci zaufali Boeingowi, że sprzedaje bezpieczne samoloty, które poradzą sobie w każdej sytuacji awaryjnej, ale zaufanie to zostało wyraźnie nadużyte – dodał Patrick Jones (PAS 2019: Tylko 861 samolotów , 2019-06-20, AZAL rezygnują z 737 MAX, 2019-06-05, Wadliwe elementy w Boeingach 737, 2019-06-03).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.