Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Mitsubishi przejmuje CRJ

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 25 czerwca 2019

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, japoński koncern Mitsubishi Heavy Industries (MHI) i kanadyjskie przedsiębiorstwo Bombardier ogłosiły dziś, 25 czerwca, że zawarły ostateczną umowę, na mocy której MHI przejmie prawa do samolotów komunikacji regionalnej CRJ za 550 mln USD w gotówce oraz przejmie zobowiązania Kanadyjczyków w wysokości ok. 200 mln USD. Zgodnie z umową, udział Bombardiera w programie sekurytyzacji (zamiany pożyczki na zbywalny papier wartościowy) samolotów regionalnych (RASPRO), którego wartość wynosi ok. 180 milionów USD, zostanie przekazany MHI.

Przejęcie przez MHI praw do samolotów rodziny CRJ oznacza koniec ich produkcji / Zdjęcie: Bombardier

Zgodnie z umową MHI przejmie działania związane z obsługą, wsparciem, przebudowywaniem, marketingiem i sprzedażą samolotów serii CRJ, w tym powiązanych usług i sieci wsparcia zlokalizowanych w Montrealu i Toronto oraz jego centrów obsługowych zlokalizowanych w Bridgeport i Tucson. Japończycy staną się także właścicielami Certyfikatów Typu samolotów rodziny CRJ.

Zakład produkcyjny CRJ w Mirabel pozostanie własnością Bombardiera i będzie nadal dostarczać komponenty i części zamienne oraz dostarczać samoloty CRJ w imieniu MHI. Przewiduje się, że produkcja CRJ zakończy się w drugiej połowie 2020, po dostarczeniu wszystkich zamówionych samolotów tej rodziny.

Bombardier zachowa również pewne zobowiązania stanowiące część gwarancji kredytowych i wartości rezydualnej na łączną kwotę ok. 400 mln USD. Kwota ta zostanie spłacona przez Kanadyjczyków w ciągu najbliższych 4 lat. Oczekuje się, że transakcja zostanie zamknięta w pierwszej połowie 2020

Jak podkreśliliśmy podczas niedawnego Paris Air Show, ciężko pracujemy, aby zapewnić liniom lotniczym nowe potencjalne zyski i ustanowić nowy standard komfortu pasażerów. Transakcja ta jest jednym z najważniejszych kroków w naszej strategicznej drodze do zbudowania silnej, globalnej marki lotniczej. Wzmacniamy te wysiłki, zapewniając światowej klasy zestaw działań związanych z lotnictwem, w tym obsługę, naprawy i remonty, konstruowanie i obsługę klienta – skomentował Seiji Izumisawa, prezes i dyrektor generalny MHI.

Program CRJ jest wspierany przez niezwykle utalentowane osoby. Jesteśmy przekonani, że w połączeniu z naszą istniejącą infrastrukturą i zasobami w Japonii, Kanadzie i innych krajach, […] przyczyni się do przyszłego sukcesu samolotów rodziny SpaceJet – podsumował Izumisawa (MRJ zmienia nazwę, 2019-06-13).

Jest nam niezmiernie miło ogłosić tę umowę, która stanowi zakończenie transformacji działu lotniczego Bombardiera. Jesteśmy przekonani, że przejęcie programu CRJ przez MHI jest najlepszym rozwiązaniem dla linii lotniczych , pracowników i akcjonariuszy. Dążymy do zapewnienia płynnego i uporządkowanego przejścia. Teraz, gdy transformacja jest już za nami, mamy jasną […] wizję przyszłości. Skupiamy się na dwóch silnych filarach wzrostu: Bombardier Transportation [w branży kolejowej] i Bombardier Aviation [dziale produkującym samoloty odrzutowe klasy biznes] – dodał Alain Bellemare, prezes i dyrektor generalny Bombardiera.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.