Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Mitsubishi odpiera zarzuty Bombardiera

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 30 stycznia 2019

Koncern Mitsubishi Aircraft złożył w amerykańskim sądzie federalnym 116-stronicowy pozew w sprawie zarzutów wysuniętych przez Bombardiera w październiku 2018 w związku z praktyką zatrudniania pracowników z innych przedsiębiorstw lotniczych i posądzeniem o kradzież dokumentacji związanej z certyfikacją samolotów rodziny CSeries (obecnie Airbus A220, Budowa linii montażu A220 w USA , 2019-01-17).

Japończycy twierdzą, że działania Bombardiera mają na celu ograniczenie konkurencji na rynku samolotów odrzutowych komunikacji regionalnej i utrudnienie wejścia na niego samolotom rodziny MRJ / Zdjęcie: Mitsubishi Aircraft

Zdaniem Bombardiera skradzione dokumenty zawierały raporty certyfikacyjne CSeries – nieocenione dla każdego, kto jest zaangażowany w proces certyfikacji statku powietrznego w celu dopuszczenia go do eksploatacji. Według Kanadyjczyków konstruktorzy i inżynierowi zajmujący się CSeries mieli przesyłać pocztą elektroniczną dokumenty z ich kont na konta osobiste przed odejściem z pracy w 2016 i 2017 i dołączeniem do zespołu zajmującego się japońskim samolotem MRJ.

Japończycy twierdzą, że działania Bombardiera mają na celu ograniczenie konkurencji na rynku samolotów odrzutowych komunikacji regionalnej, zdominowanym przez kanadyjskiego producenta i brazylijskiego Embraera (Bombardier oskarża Mitsubishi , 2018-10-23).

Przedstawiciele Mitsubishi odrzucili roszczenia Bombardiera jako bezpodstawne, twierdząc, że powszechną praktyką pracowników Bombardiera było wysyłanie pocztą elektroniczną dokumentów z kont firmowych na ich konta prywatne, aby mogli pracować i wykonywać zadania w domu. Bombardier wiedział lub powinien był wiedzieć, że dokumenty, które poszczególni pozwani rzekomo wysyłali na swoje domowe konta, nie zawierały informacji stanowiących tajemnicę handlową, które mogłyby być użyteczne przy opracowywaniu, produkcji lub certyfikacji MRJ – twierdzi Mitsubishi.

Odrzucając dalsze zarzuty Mitsubishi dodaje, że swobodny przepływ wykwalifikowanych pracowników jest powszechny w przemyśle lotniczym, a pozew Bombardiera zagraża swobodnej zmianie zatrudnienia. Mitsubishi utrzymuje, że Bombardier od 2015 pracował nad ograniczeniem działań rekrutacyjnych MRJ. Jednym z dowodów na to ma być list prezesa Bombardiera Alaina Bellemare'a z lipca 2016 do szefa Mitsubishi Heavy Industries Hideaki Omiyi, który pośrednio zagroził kontynuacji współpracy pomiędzy Bombardierem i MHI jeżeli MHI zaprzestanie nagabywania pracowników Bombardiera.

W odpowiedzi kanadyjski koncern stwierdził, że Mitsubishi Aircraft podejmuje próbę przekształcenia sporu, twierdząc, że uzasadniona ochrona własności intelektualnej Bombardiera jest błędna i nieuczciwa. Fakty związane z tą sprawą wyraźnie wskazują na bezprawną próbę zdobycia i wykorzystania przez Mitsubishi tajemnic handlowych Bombardiera w celu udoskonalenia procesu certyfikacji samolotów MRJ.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.