Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Mitsubishi kupi CRJ?

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 06 czerwca 2019

Bombardier potwierdził, że prowadzi obecnie zaawansowane rozmowy z japońskim przedsiębiorstwem  Mitsubishi Heavy Industries w sprawie sprzedaży praw do samolotów komunikacji regionalnej CRJ (Canadair Regional Jet). Według kilku mediów branżowych porozumienie w tej kwestii może zostać ogłoszone za kilkanaście dni, podczas Paris Air Show.

Przejęcie projektu CRJ (na zdjęciu samolot CRJ900) dałoby Mitsubishi szansę umocnienia się na rynku i zostania trzecim w świecie producentem dużych samolotów komunikacyjnych / Zdjęcie: Bombardier

Kanadyjski producent dodał jednak, że nadal wymagana jest zgoda zarządu Bombardiera i wyczerpująca, analizie spółki pod względem jej kondycji handlowej, finansowej, prawnej i podatkowej oraz przeprowadzenie własnych analiz i zatwierdzanie transakcji przez Mitsubishi. Nie ma pewności, że takie dyskusje doprowadzą ostatecznie do porozumienia – oświadczyło kierownictwo Bombardiera.

Sprzedaż praw do CRJ oznaczałaby, że w ciągu nieco ponad roku kanadyjskie przedsiębiorstwo niemal całkowicie wycofałby się z przemysłu lotniczego. Rok temu Bombardier sprzedał większość swoich udziałów w programie CSeries Airbusowi, który zmienił nazwę samolotu A220 (Wydłużony zasięg A220, 2019-05-22). W listopadzie 2018 Viking Air przejął prawa do produkcji samolotów turbośmigłowych Dash 8Q Q400, a także wszystkie aktywa i prawo własności intelektualnej związane z modelami – Q100, Q200 i Q300. Niedawno poinformowano, że będą one sprzedawane pod marką De Havilland Aircraft of Canada, przywróconą z tej okazji (Bombardier sprzedaje zakłady w Maroku i Irlandii Płn, 2019-05-03, Bombardier sprzedał prawa do Dasha 8, 2018-11-09).

Co ciekawe, jesienią 2018 Bombardier oskarżył Japończyków o kradzież poufnych dokumentów dotyczących certyfikacji samolotów rodziny CSeries. Miałyby one pomóc w próbach samolotu Mitsubishi Regional Jet MRJ90, realizowanych przy pomocy specjalistów Boeinga (Mitsubishi odpiera zarzuty Bombardiera , 2019-01-30). Przejęcie projektu CRJ dałoby Japończykom szansę umocnienia się na rynku i zostania trzecim w świecie producentem dużych samolotów komunikacyjnych, po Airbusie i Boeingu, który niedawno przejął aktywa Embraera (Powstaje Boeing Brasil – Commercial , 2019-05-28).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.