Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

12 mld lei na odbudowę 57. bazy

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 09 października 2019

Ministerstwo Obrony Rumunii zamierza wydać 12 mld lei (ok. 11 mld zł) na odbudowę, dostosowanie do standardów NATO i zwiększenie pojemności Baza 57 Aeriană (57. bazy lotniczej) Forțele Aeriene Române (FAR, wojsk lotniczych Rumunii). Baza znajduje się na międzynarodowym lotnisku Mihail Kogălniceanu w południowo-wschodniej Rumunii, około 25 km na północny zachód od nadmorskiego miasta Konstanca i 13 km od Morza Czarnego.

Projekt przebudowy 57. bazy lotniczej będzie finansowany z budżetu państwa, a prace potrwają 20 lat / Zdjęcie: MO Kanady

Zgodnie z informacjami rumuńskich mediów projekt przebudowy będzie finansowany z budżetu państwa, a prace potrwają 20 lat. W bazie powstaną: nowy pas startowy, hangary i miejsca do naprawy samolotów, magazyny paliwa, strzelnice, budynki administracyjne i koszary dla żołnierzy, którzy będą stacjonować w bazie. Miejscowe media szacują, że baza będzie w stanie pomieścić 8-10 tys. Żołnierzy.

Pierwsze operacje cywilne w porcie lotniczym Mihail Kogălniceanu, działającym od 1955 jako lotnisko wojskowe, wykonano w maju 1960. Od tego czasu do 2004 pozostawał wspólnym lotniskiem cywilno-wojskowym i bazą rumuńskich MiGów-29. Od 1999, a bardziej intensywnie od 2004, lotnisko jest używane przez USA, m.in. jako baza tranzytowa dla wojsk operujących w Afganistanie i Iraku.

Po aneksji Krymu przez Rosję w 2014 w strategicznie zlokalizowanej 57. bazie zaczęły stacjonować rotacyjnie kontyngenty wojsk lotniczych krajów NATO, wykonujące misje Air Policing w rejonie Morza Czarnego (Rotacje kontyngentów Air Policing , 2018-08-31).

 Obecnie na lotnisku Mihail Kogălniceanu stacjonują samoloty MiG-21 LanceR-B/C ze składu Escadrilele 861 Aviație Vânătoare i śmigłowce IAR-330L MEDEVAC z Escadrila 862 Elicoptere, podporządkowane 86. bazie lotniczej Locotenent Aviator Gheorghe Mociorniţă. W przyszłości powinny dołączyć do nich myśliwce F-16 Block 15 MLU.

Na podstawie informacji Igora Bożinovskiego


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.