Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

LOTAMS przedłuża umowę z KLM Cityhopper

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 14 listopada 2019

LOT Aircraft Maintenance Services Sp. z o.o. (LOTAMS) przedłuża umowę współpracy z najstarszą na świecie linią lotniczą – KLM. Przedmiotem porozumienia jest obsługa techniczna regionalnej floty tego przewoźnika, KLM Cityhopper (KLM zamawiają E195-E2, 2019-11-13). 

Umowa LOTAMS z KLM Cityhopper została zawarta na 5 lat, a jej pierwszy etap obejmuje obsługę techniczną 17 Embraerów 175 i 190 (na zdjęciu) / Zdjęcie: LOTAMS

Współpraca LOTAMS z KLM rozpoczęła się w październiku 2015. Pierwszym zleceniem były malowania siedmiu Embraerów 190. Następnie były wykonane obsługi Embraerów E170/E190. Przez ostatnie 4 lata współpracy pracownicy LOTAMS przepracowali przy samolotach KLM Cityhopper łącznie niemal 250 tys. roboczogodzin, wykonując m.in. malowania, przeglądy bazowe typu C1/C2/C3/C4 i naprawy poszczególnych części (LOTAMS podpisuje umowę z KLM , 2018-06-25).

Obsługa bazowa samolotów typu Embraer jest jedną z flagowych usług LOTAMS. Obsługujemy E-Jety linii z całego świata, m.in. PLL LOT, British Airways CityFlyer, Air Dolomiti, Air Moldova czy Montenegro Airlines. LOTAMS i KLC mogą pochwalić się kilkuletnią, owocną współpracą. Tym bardziej cieszymy się dalszą perspektywą kooperacji i zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby jeszcze lepiej dostosować się do wymagań klientów w zakresie usług świadczonych na rynku MRO – skomentowała prezes zarządu LOTAMS Aleksandra Juda.

Nowo podpisana umowa została zawarta na 5 lat, a jej pierwszy etap obejmuje obsługę techniczną 17 Embraerów 175 i 190. Pierwsze trzy E190, noszące znaki rejestracyjne PH -EZC, PH-EZS i PH-EZY, przyleciały do Warszawy 27 października, lądując po 10:30, w kilkuminutowych odstępach. Ich załogi powróciły tego samego dnia kolejnym lotem do Amsterdamu.

Pracownicy LOTAMS byli odpowiednio przygotowani do przyjęcia samolotów. Po zakończeniu czynności operacyjnych na lotnisku i ustawieniu samolotów na wybranych miejscach postojowych trzy zespoły, każdy złożony z dwóch mechaników i kierowcy, odholowały Embraery 190 z płyty lotniska na teren LOTAMS. Dzięki wydaniu zgody przez wieżę i dyżurnego portu lotniczego można było przeprowadzić holowanie dwóch samolotów jednocześnie. Trzeci, ze względu na przydzielenie miejsca postojowego na końcu lotniska, nie mógł zostać przeholowany w tym samym czasie i dotarł na teren LOTAMS kilkanaście minut później. 28 października rozpoczęto obsługę  holenderskich statków powietrznych. PH-EZY stanął w hangarze nr 1 w celu malowania, a PH-EZC i PH-EZS stanęły na dwóch sąsiednich miejscach w hangarze nr 4, gdzie przejdą przeglądy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.