Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy H145SAR przekazany wojsku

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 11 grudnia 2019

Wczoraj, 10 grudnia, w zakładach w Donauwörth przedstawiciele Airbus Helicopters, za pośrednictwem Federalnego Biuro ds. Wyposażenia, Technologii Informatycznych i Wsparcia Eksploatacji Bundeswehry (BAAINBw) przekazali niemieckim siłom zbrojnym pierwszy śmigłowiec H145 przeznaczony do misji poszukiwawczo-ratowniczych.

Niemcy zamówiły 7 H145 SAR. Mają one zastąpić wyeksploatowaną już flotę Belli UH-1D / Zdjęcie: Airbus Helicopters

Cieszymy się, że możemy dostarczyć ten śmigłowiec nie tylko na czas, ale w tym przypadku nawet przed umownym terminem. H145 używane już w Bundeswehrze sprawdziły się, zwłaszcza dzięki bardzo wysokiej dostępności operacyjnej. Widzimy dla nich o wiele więcej możliwych zastosowań we wszystkich rodzajach sił zbrojnych – powiedział Wolfgang Schoder, dyrektor generalny Airbus Helicopters Deutschland.

Bundeswehra, oprócz zadań ściśle militarnych, jest odpowiedzialna także za prowadzenie akcji poszukiwawczo-ratowniczych w razie zaistnienia cywilnych wypadków lotniczych na terytorium Niemiec. Dlatego utrzymuje w całodobowym dyżurze śmigłowce poszukiwawczo-ratownicze, które są również dostępne do użycia, gdy zachodzi potrzeba niesienia pomocy ofiarom katastrof naturalnych czy przemysłowych.

Obecnie używane śmigłowce Bell UH-1D Bundeswehra wprowadziła do służby na początku lat 1970. Ich następcy będą stacjonować w Niederstetten, Holzdorf i Nörvenich. Ostatni z H145 SAR zostanie dostarczony niemieckiemu wojsku na początku 2021, po zakończeniu przewidzianego w umowie szkolenia załóg. Airbus Helicopters zajmie się ponadto wsparciem logistycznym, naprawami i obsługą śmigłowców tego typu.

H145 SAR dla Bundeswehry są wyposażone m.in. kamery, reflektory, systemy lokalizacji nadajników awaryjnych, zestaw sprzętu medycznego oraz wciągarki i haki ładunkowe, których można użyć np. do przenoszenia zbiorników ze środkiem gaśniczym (H145 SAR dla Bundeswehry , 2018-12-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.