Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Serbia współpracuje z Airbusem

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 22 marca 2018

Republika Serbii kontynuuje proces rozwoju narodowego przemysłu obronnego w ramach projektu nazwanego Baza Przemysłowa Technologii Obronnych Republiki Serbii – Wizja 2020.

Serbowie integrują niektóre typy rodzimego uzbrojenia dla potrzeb programu HForce / Zdjęcie: Airbus

Rząd w Belgradzie poświęca największą uwagę rozwojowi przemysłu lotniczego i obronnego – poinformował szef działu technologii obronnych serbskiego ministerstwa obrony gen. Bojan Zrnić. Jednocześnie gen. Zrnić wyjaśnił, że Serbia jest skupiona na realizacji planu współpracy przemysłowej, jaki rząd Serbii i Grupa Airbus uzgodniły w grudniu 2016, po podpisaniu zamówienia na śmigłowce  H145M. Obecnie wszystkie wysiłki są skupione na przekształceniu zakładów Moma Stanojlovic w Batajnicy w piąte w świecie regionalne centrum napraw i obsługi śmigłowców SA.341 / SA.342 Gazelle – na całym świecie eksploatowanych jest aktualnie 80 cywilnych i ponad 390 wojskowych wiropłatów tego typu (Polityka blokuje rozwój floty śmigłowców BiH, 2017-09-12).

Współpraca z Airbusem powinna też skutkować zakwalifikowywaniem zakładów Moma Stanojlovic jako centrum napraw i obsługi H145M oraz producenta i dostawcy części zapasowych dla Gazele i innych śmigłowców produkowanych przez koncern z Tuluzy – dodał gen. Zrnic.

Wkrótce będziemy mieli w wyposażeniu 4 śmigłowce uzbrojone i dwa poszukiwawczo-ratownicze. Wszystkie będą wyposażone w najnowocześniejsze technologie i częściowe w nasze uzbrojenie. Aktualnie razem z niemieckimi inżynierami pracujemy nad integracją pewnych typów serbskiego uzbrojenia, jak np. zasonik z 12,7-mm mm km, czy z 80-mm npr – stwierdził minister Vulin. Szef serbskiego resortu obrony potwierdził, że prace te prowadzone są dla potrzeb systemu HForce, którego Serbia jest pierwszym nabywcą (H145M odpala pociski FZ275, 2018-02-01).

Serbskie Ratno vazduhoplovstvo i protivvazduhoplovna odbrana (RV i VPO, wojska lotnicze i obrony powietrznej) zakupiły 6 H145M, a 3 kolejne wiropłaty tego typu nabyło Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, dla podległej mu jednostki śmigłowców, stacjonującej w międzynarodowym porcie lotniczym im. Nikoli Tesli w Belgradzie. Dostawa pierwszych dwóch wiropłatów – po jednym dla wojska i policji – ma zostać zrealizowana do końca tego roku, a pozostałych 7 – w 2019.

Serbski przemysł lotniczo-obronny zatrudnia 4000 pracowników i generuje 150 mln euro dochodu rocznie. Jest to jedna z najlepiej rozwiniętych gałęzi gospodarki, która zatrudnia wiele wysoko wykwalifikowanych osób, mających doświadczenie w projektowaniu, testowaniu, modernizacji i produkcji samolotów cywilnych i wojskowych oraz przeznaczonych dla nich części i komponentów. Serbskie zakłady mogą pochwalić się także zdolnościami do wykonywania obsługi technicznej, przeglądów remontowych i napraw statków powietrznych.

Na podstawie informacji Igora Bozinovskiego


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra