Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot nowego wariantu A330neo

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 02 marca 2020

Airbus rozpoczął loty próbne pierwszego A330-900neo o maksymalnej masie startowej (MTOW) zwiększonej 251 ton. Samolot, nr ser. MSN1967, noszący znaki rejestracyjne F-WWCE, wystartował do pierwszego lotu z lotniska w Tuluzie 28 lutego o 12:27 czasu lokalnego.

A330-900 o MTOW zwiększonej do 251 t startuje do pierwszego lotu / Zdjęcia: Airbus

Szefowie europejskiego koncernu zakładają, że samolot, napędzany silnikami Rolls-Royce Trent 7000, trafi do AirAsia X w połowie bieżącego roku, niezwłocznie po uzyskaniu Certyfikatu Typu EASA. W przyszłym roku certyfikowana ma być wersja A330-800 o analogicznie zwiększonej MTOW (Certyfikaty dla A330-800, 2020-02-13).

Według danych Airbusa wersja A330-900 o MTOW wynoszącej 251 t będzie miała zasięg 13 300 km. Samolot może pomieścić 260-300 pasażerów w typowej konfiguracji trzyklasowej. Jego maksymalny ciężar do lądowania wynosić ma 191 t.

Obecnie na rynku dostępny jest A330-900 o MTOW wynoszącej 242 t. Zwiększenie MTOW umożliwia nie tylko zabranie większej masy ładunku, ale przede wszystkim wydłużenie zasięgu nowej wersji aż o 1200 km, co umożliwi mu wykonywanie lotów transpacyficznych.

Oprócz tego wprowadzone w samolotach rodziny A330neo modyfikacje podwozia przedniego i głównego umożliwiły wydłużenie okresu międzyprzeglądowego z 10 do 12 lat, co przyniosło znaczne oszczędności kosztów obsługi technicznej (A330neo dla Air Greenland , 2020-01-20, Pierwszy A330neo dla Garuda Indonesia, 2019-11-19).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.