Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

A330-800neo oblatany

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 07 listopada 2018

Pierwszy prototyp A330-800 (drugiego modelu wchodzącego w skład rodziny A330neo), noszący znaki rejestracyjne F-WTTO (nr seryjny MSN1888), wystartował z lotniska Tuluza-Blagnac 6 listopada o 10:31 czasu lokalnego. Trasa jego lotu wiodła nad południowo-zachodnią Francją. Lądowanie odbyło się na tym samym lotnisku, o 14:35.

Pierwszy lot A330-800 trwał nieco ponad 4 godziny / Zdjęcia: Airbus

A330-800 jest wyjątkowo wszechstronnym narzędziem do otwierania nowych tras, od krótkich aż po bardzo długie, oferującym bezkonkurencyjną ekonomikę dla linii lotniczych. Z niecierpliwością czekamy na udane próby w locie, których zakończeniem będzie certyfikacja w przyszłym roku – powiedział prezes Airbus Commercial Aircraft Guillaume Faury.

Załogę A330-800 stanowili piloci doświadczalni Malcolm Ridley i François-Barre oraz inżynier prób w locie Ludovic Girard. Oprócz nich na pokładzie samolotu znajdowali się także inżynierowie Catherine Schneider i Jose Corugedo Bermejo, nadzorujący działanie instalacji pokładowych.

Program prób w locie A330-800, niezbędnych do uzyskania Certyfikatu Typu, ma trwać ok. 350 h. Producent planuje, że uzyska odpowiednie dokumenty EASA i FAA w połowie 2019. Inny samolot tej rodziny, A330-900, uzyskał analogiczne dokumenty miesiąc temu (Certyfikat dla A330-900, 2018-10-01).

A330-800 ma być przystosowany do przewozu 257-406 pasażerów. Wersja o masie startowej 242 t ma mieć zasięg 13 890 km, a wersja o masie startowej zwiększonej do 251 t ma być zdolna do przebycia 15 090 km.

Będący następcą modelu A330-200, obecnie eksploatowanego w liczbie ponad 620 egz., A330-800 zaoferuje nowy poziom ekonomii i komfortu oraz bezprecedensowy zasięg w segmencie samolotów 250-miejscowych. Jest w 99% zunifikowany z większym, 300-miejscowym A330-900. Obydwie konstrukcje mają ten sam płatowiec, silniki Rolls Royce Trent 7000 oraz procedury operacyjne, co umożliwi liniom lotniczym elastyczną eksploatację obydwu modeli w ich siatkach połączeń.

A330-800 ma zastąpić starsze A330-200, których wycofywanie z eksploatacji zacznie się w ciągu kilku następnych lat, a także Boeingi 767. Pierwszy seryjny A330-800 ma zostać dostarczony jedynemu jak dotąd nabywcy – Kuwait Airways – w połowie przyszłego roku. Jako potencjalni nabywcy tego modelu postrzegane są linie niskokosztowe oferujące połączenia dalekodystansowe (Kuwait Airways kupiły A330-800, 2018-10-16).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.