Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikaty dla A330-800

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 13 lutego 2020

Szerokokadłubowy samolot komunikacyjny Airbus A330-800 otrzymał wspólny Certyfikat Typu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i Federalnej Administracji Lotniczej (FAA). Próby certyfikacyjne zrealizował jedyny prototyp tego modelu (nr ser. MSN1888), który wykonał 132 loty trwające łącznie 370 h. Pierwotnie planowano, że zakończenie certyfikacji A330-800 nastąpi przed końcem ubiegłego roku (A330-800neo oblatany , 2018-11-07).

Według producenta maksymalna masa startowa A330-800 wynosi 242 t, a jego zasięg maksymalny – 13 890 km / Zdjęcie: Airbus

A330-800, należący do rodziny A330neo, przy maksymalnej masie startowej 242 t ma pomieścić od 220 do 260 pasażerów w trzech klasach lub do 406 pasażerów w zagęszczonej konfiguracji jednoklasowej. Pierwszy model rodziny A330-neo – A330-900 został certyfikowany we wrześniu 2018, a koncern z Tuluzy dostarczył już 45 tych samolotów (Pierwszy A330neo dla Garuda Indonesia, 2019-11-19).

Airbus podaje, że dotychczas znalazł 22 chętnych na 337 samolotów rodziny A330neo. Nie wiadomo jednak, kto i kiedy odbierze pierwszego seryjnego A330-800. Kuwait Airways zamówił 8 samolotów tego modelu, Uganda Airlines – 2, a nieujawniony klient – kolejne 4. Garuda Indonesia podpisały list intencyjny dotyczący nabycia 4 A330-800, a Air Greenland niedawno ujawniły plany nabycia jednego samolotu (A330neo dla Air Greenland , 2020-01-20).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra