Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

IG Metall ostrzega przed kupnem F/A-18E/F i EA-18G

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 18 marca 2020

Jeden z największych niemieckich związków pracowników przemysłu lotniczego i kosmicznego IG Metall (skupiający pracowników Airbus Defence & Space, Hensoldta, MTU i Premium Aerotec) w liście otwartym do ministrów obrony i gospodarki ostrzegł rząd w Berlinie, że ryzykuje narażeniem całego europejskiego przemysłu obronnego, jeśli wybierze samoloty Boeinga jako następców Tornado.

Wyłącznie od produkcji Eurofightera zależy 25 tys. miejsc pracy w Niemczech i 100 tys. w całej Europie / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Te ostatnie używane są przez naszych zachodnich sąsiadów do zadań uderzeniowych i walki elektronicznej, a także przenoszenia broni nuklearnej, co jest jedną z najważniejszych zdolności pozwalających na wypełnienie zobowiązań Luftwaffe (wojsk lotniczych Niemiec) wobec NATO. Jak wiadomo Niemcy zdecydowali, że następcą Tornado będzie jeden z dwóch typów: Eurofighter Typhoon lub F/A-18E/F (oferowany razem z EA-18G). Ostateczna decyzja w tej kwestii miała zostać podjęta na początku tego roku (MAGDAY w Jagel, 2020-02-13, Miliardy na niemieckie Tornada, 2019-04-11).

Częściowym rozwiązaniem problemu związanego z wycofaniem ze służby niemieckich Tornado może być Eurofighter ECR, przystosowany do wykonywania zadań walki elektronicznej (m.in. lokalizowania w trybie pasywnym stacji radiolokacyjnych i aktywnego zakłócania systemów uzbrojenia przeciwnika) oraz obezwładniania / niszczenia nieprzyjacielskiej obrony powietrznej (SEAD/DEAD, więcej na ten temat pisaliśmy w R-wto 12/2019).

Zakup F/A-18E/F i EA-18G spowodowałby nie tylko przepływ miliardów dolarów z niemieckich podatków do Stanów Zjednoczonych, ale także zagroziłby przyszłości lotnictwa wojskowego w Niemczech. Amerykańskie  rozwiązanie nie może być preferowanym wyborem. Decyzji przeciwko niemieckim i europejskim przedsiębiorstwom nie można wytłumaczyć naszym pracownikom i niemieckim podatnikom – twierdzą przedstawiciele IG Metall.

Związek twierdzi, że wyłącznie od produkcji Eurofightera zależy 25 tys. miejsc pracy w Niemczech i 100 tys. w całej Europie. IG Metall dodaje, że rozwój nowych urządzeń (np. zasobnika WE) dla samolotów produkowanych w Europie, jest również niezbędny do zapewnienia odpowiednio wykwalifikowanych pracowników dla projektu Future Combat Air System (Dalszy rozwój FCAS, 2020-02-14).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.