W stoczni Chantiers de l'Atlantique w Saint-Nazaire 18 maja rozpoczęto cięcie blach dla pierwszego zbiornikowca paliwowego (Bâtiments Ravitailleurs de Force, BRF) dla Marine Nationale (marynarki wojennej Francji).
Porozumienie dotyczące nabycia przez Paryż 4 okrętów BRF zostało sygnowane w styczniu 2019. Za ich budowę odpowiada konsorcjum utworzone przez Chantiers de l'Atlantique i Naval Group. Pierwsze z w/w przedsiębiortw będzie odpowiedać za budowę okrętów i integrację ich wyposażenia. Naval Group ma wyprodukować, dostarczyć i zamontować poszczególne elementy wyposażenia pokładowego, w tym uzbrojenie, system zarządzania walką i urządzenia wspierające prowadzenie operacji lotniczych z pokładu okrętu.
Zbiornikowce typu BRF zostaną nazwane na cześć francuskich konstruktorów jednostek pływających: Jacquesa Chevalliera, Jacquesa Stosskopfa, Emile Bertina i Gustave Zédé'a. Poszczególne okręty zostaną przekazane Marine Nationale w 2022, 2025, 2027 i 2029.
Francuskie okręty zaopatrzeniowe będą miały 194 m długości i 27,6 m szerokości. Mają wypierać 31 tys. t., przy masie własnej konstrukcji 14 870 t. BRF będą zdolne do transportu 13 tys. m3 paliwa. Ich załogę stanowić ma 130 członków załogi i 60 pasażerów. Zespół napędowy to 4 diesel-elektryczne silniki 32/44CR MAN ES o łącznej mocy 24 MW, umożliwiajace rozwinięcie prędkości 20 w.
Okręty typu BRF mają zaopatrywać w paliwo (w tym lotnicze), uzbrojenie, części zamienne, wodę pitną i żywność okręty Marine Nationale i państw sojuszniczych, w tym jednostki operujące w ramach lotniskowcowej grupy bojowej lotniskowca Charles de Gaulle. Na ich pokładzie znajdzie się lądowisko dla śmigłowca NH90 i bezzałogowego statku latającego. BRF zastąpią w linii ostatnie ze starzejących się zaopatrzeniowców typu Durance (Zaopatrzeniowce dla Marine Nationale, 2019-02-01).