Węgry są pierwszym krajem partnerskim, który wraz z Niemcami utworzył w bazie lotniczej Wunstorf wielonarodową jednostkę transportu lotniczego (ang. Multinational Air Transport Unit, MNAU). W wyposażeniu MNAU znajdzie się 10-13 samolotów transportowych Airbus A400M z nadwyżek sprzętowych Luftwaffe, które pierwotnie planowano sprzedać na wolnym rynku .
Utworzenie zespołu wdrożeniowego MNAU to kolejny krok milowy w międzynarodowym, wojskowym transporcie lotniczym. Wraz z przybyciem pierwszego oficera technicznego Magyar Légierő (węgierskich wojsk lotniczych) rozpoczyna się współpraca z naszymi węgierskimi partnerami – stwierdził Inspektor Luftwaffe gen. dyw. Ingo Gerhartz.
Docelowo MNAU stacjonować będzie w bazie w Lechfeld. Kraje członkowskie jednostki będą mogły wysłać tam, oprócz personelu, także A400M ze swoich wojsk lotniczych, dzięki czemu np. niemieckie samoloty będą mogły przewozić personel i zaopatrzenie dla potrzeb krajów partnerskich i odwrotnie. MNAU ma także zapewnić zdolność podawania paliwa w ramach ćwiczeń międzynarodowych, takich jak np. MAGDAY, co znacznie zaoszczędzi koszty takiego przedsięwzięcia (Pierwsze ćwiczenia izraelsko-niemieckie, 2020-08-17, MAGDAY w Jagel, 2020-02-13, A400M tankuje Rafale , 2019-07-19).
Przystąpienie Magyar Légierő do MNAU jest efektem niedawnego zakończenia eksploatacji samolotów transportowych An-26, krytykowanego przez część wojskowych i niezależnych ekspertów jako przedwczesne. Obecnie do transportu, choć jedynie w ograniczonym zakresie (np. do lotów pasażerskich – w tym VIP lub transportu rannych), Magyar Légierőmogą używać 2 zakupionych w 2017 używanych Airbusów A319 (n-ry takt. 604 i 605). Oprócz tego Węgrzy w ograniczonym zakresie wykorzystywać mogą także 3 transportowce C-17 Globemaster III, działające w ramach NATO Strategic Airlift Capability, stacjonujące w węgierskiej bazie Pápa i noszące oznaczenia Magyar Légierő.
Węgierski minister obrony Tibor Benkȍ, jeszcze jako generał, w grudniu 2017 ogłosił plan zakupu nowego, zachodniego następcy An-26. Według jego ówczesnych słów, wybór dostawcy 3 samolotów miał zostać dokonany do połowy 2018. Później zamówione miały zostać kolejne 3 samoloty. Na razie jednak Budapeszt nie rozpoczął nawet formalnego postępowania tej w sprawie (Węgrzy pożegnali An-26, 2020-06-12).