Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

3 transza Eurofighterów, ostatnią?

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 04 sierpnia 2009

Potwierdziły się przypuszczenia mediów, odnośnie niechęci Londynu do zakupu wszystkich planowanych Eurofighterów. W czasie podpisywania 31 lipca umowy o zakupie pierwszej części trzeciej transzy samolotów, potwierdzono, że RAF nie podpisze już ostatniego, czwartego porozumienia.

Podpisana ostatnio umowa podnosi liczbę potwierdzonych zamówień do 559, w tym 472 egz. dla 4 państw członkowskich programu oraz 15 dla Austrii i 72 dla Arabii Saudyjskiej. Samoloty 3 transzy dostaw będą miały m.in. nowe radary i zbiorniki konforemne, zwiększające zasięg lotu. Zostaną również przystosowane do nowych typów uzbrojenia, rozwijanych w Europie / Zdjęcie: Alenia

31 lipca w niemieckim Hallbergmoos przedstawiciele Eurofighter Jagdflugzeug GmbH i EUROJET Turbo GmbH oraz natowskiej agencji NATMA - reprezentującej Niemcy, Wielką Brytanię, Włochy i Hiszpanię - podpisali umowę o zakupie pierwszej części 3 transzy myśliwców wielozadaniowych Eurofighter. Za 9 mld Euro państwa członkowskie nabędą 112 maszyn oraz 241 silników. Będą one dostarczane od 2013.

Pierwotnie planowano, że umowa będzie dotyczyła wszystkich 236 egz., których zakup wypełniłby w całości zamówienia na łącznie 620 samolotów. Od kilkunastu miesięcy toczyły się jednak negocjacje na temat zmiany tych warunków. Londyn i Rzym awizowały poważne problemy finansowe (zobacz: Mniej brytyjskich Eurofighterów?). W związku z tym zaproponowano rozbicie ostatniej transzy na dwie mniejsze, co dałoby obu stolicom dodatkowy czas na znalezienie wyjścia z sytuacji. Tyle, że Wielka Brytania ostatecznie zrezygnowała z wykorzystania tej szansy.

Jej przedstawiciele potwierdzili, że zaprzestaną zakupu samolotów na ostatniej partii 40 egz. Otrzymali już 55 egz. pierwszej transzy oraz pierwsze z 89 egz. drugiej. Tyle, że natychmiast sprzedali 24 zamówione maszyny Arabii Saudyjskiej (zobacz: Eurofightery Arabii Saudyjskiej), co zmniejszy liczbę pozyskanych samolotów 2. transzy do 65. Łącznie z zamówionymi kilka dni temu, zwiększy to docelową liczbę Eurofighterów RAF do 160 (zamiast 232), jednak w linii nie będzie ich jednorazowo więcej, niż 120.

Do tej pory tylko Berlin potwierdził oficjalnie chęć kupienia wszystkich 180 samolotów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.