Alaska Airlines zwiększyły zamówienie na samoloty wąskokadłubowe Boeinga. Jak podał przewoźnik, 18 grudnia, w Seattle podpisał umowę z producentem dotyczącą zakupu 23 samolotów 737-9 MAX, z opcjami na dodatkowych 15. Dzięki temu amerykańskie towarzystwo odbierze łącznie 68 MAX-ów – 13 w 2021, 30 w 2022, 13 w 2023 i 12 w 2024. Opcje na ogółem 52 MAX-y mogą zostać wykorzystane w okresie od 2023 do 2026 (Alaska Airlines wydzierżawią MAX-y, 2020-11-25).
Decyzja ta umożliwia także Alaska Airlines zakończenie krótkoterminowych umów leasingu 61 Airbusów (51 A320 ceo i 10 A321neo), które dołączyły do ich floty po przejęciu Virgin America w 2018. Pierwszy 737 MAX 9 ma rozpocząć loty komercyjne w marcu 2021, a latem dołączy do niego pięć kolejnych samolotów tego modelu. Docelowo wszystkie A320 zostaną zastąpione przez 737 MAX 9 do lata 2023.
Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy ogłosić tę umowę z Boeingiem. Wierzymy w ten samolot [737 MAX], wierzymy w nasze silne partnerstwo z Boeingiem i wierzymy w przyszłość Alaska Airlines i niesamowite możliwości, jakie czekają nas, gdy będziemy wychodzić z tej pandemii. Nie mogliśmy prosić o lepszego partnera niż Boeing i cieszymy się, że możemy stać z nimi ramię w ramię, gdy razem pracujemy nad podniesieniem naszej gospodarki na nogi – powiedział Brad Tilden, dyrektor generalny Grupy Alaska Air.
Alaska Airlines wykonały niesamowitą robotę, znosząc skutki pandemii SARS-CoV-2 i są dobrze przygotowane do powrotu na ścieżkę wzrostu i umocnienia pozycji jednych z czołowych linii lotniczych w USA. Dzięki wiodącej w branży reputacji w zakresie bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju i obsługi klienta, jesteśmy zaszczyceni, że Alaska Airlines zdecydowały się zainwestować w swoją przyszłość poprzez znaczący zakup dodatkowych samolotów Boeing 737 MAX – dodał Stan Deal, prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes.