Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dostawy Boeinga nadal minimalne

Przemysł lotniczy, 18 października 2020

We wrześniu Boeing dostarczył tylko 11 samolotów komercyjnych. Trzy z nich były frachtowcami, a jeden samolotem pasażerskim dla wojska. United Airlines (UAL, Wszystkie modele 787 we flocie United, 2019-01-10) odebrały we wrześniu trzy 787 Dreamliner, Turkish Air dwa, a tajwańskie linie EVA jeden. Siódmy 787 trafił do przedsiębiorstwa leasingowego.

W całym trzecim kwartale amerykański koncern dostarczył 28 samolotów komercyjnych, a w całym 2020 tylko 98. We wrześniu Boeing nie uzyskał zamówienia na żaden nowy samolot.

Uziemione w marcu 2019 Boeingi 737 MAX parkują na wielu lotniskach na całym świecie / Zdjęcie: avweb

Załamanie sprzedaży samolotów Boeinga wynika z dwóch głównych czynników – uziemienia (w marcu 2019) po dwóch katastrofach (zginęło w nich 346 osób) najpopularniejszego modelu, 737 MAX (Raport w sprawie 737 MAX, 2020-09-17), oraz skokowego zmniejszenia przewozów pasażerskich wskutek paniki wywołanej wirusem SARS-CoV-2. Koncernu utracił zamówienia na ponad 400 samolotów 737 MAX. To wynik anulowania zamówień przez linie lotnicze lub przedsiębiorstwa leasingowe.

Łącznie w 2020 Boeing uznała za utracone lub niepewne zamówienia na 1050 samolotów komercyjnych. W portfelu zamówień zostało jednak 4300 samolotów pasażerskich i cargo.

Niedawno Boeinga dotknął jeszcze jeden problem. Po kilkunastu latach sporu Światowa Organizacja Handlu (WTO) zezwoliła Unii Europejskiej na nałożenie na koncern około 4 mld USD ceł za nielegalne dotacje przyznawane amerykańskim producentom. Jednym z powodów były ulgi podatkowe przyznane Boeingowi przez stan Waszyngton w celu utrzymania produkcji w Puget Sound.

Sytuacja rynkowa dotknęła także europejskiego Airbusa. W trzecim kwartale dostarczył on zaledwie 57 samolotów, co jest również znacznie mniejszą liczbą niż w zeszłym roku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.