Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zgoda na wznowienie eksploatacji Boeingów 737 MAX

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 18 listopada 2020

Administrator amerykańskiej Federalnej Agencja Lotnictwa (FAA), Steve Dickson, podpisał dziś, 18 listopada, zarządzenie, które otwiera drogę do powrotu do operacji komercyjnych samolotów wąskokadłubowych rodziny Boeing 737 MAX.

Przed wznowieniem eksploatacji Boeingów 737 MAX FAA musi zatwierdzić zmiany w programie szkolenia ich pilotów dla każdej amerykańskiej linii lotniczej eksploatującej samoloty tej rodziny. Nie wiadomo także, jak do dokumentów FAA odniosą się władze lotnicze UE, ChRL i FR / Zdjęcie: Boeing  

Działania administratora Dicksona były następstwem kompleksowego i metodycznego procesu przeglądu bezpieczeństwa w/w samolotów, który trwał 20 miesięcy. W tym czasie pracownicy FAA pilnie pracowali, aby zidentyfikować i rozwiązać przyczyny, które odegrały rolę w tragicznej śmierci 346 osób na pokładach Boeingów 737 MAX należących do Lion Air i Ethiopian Airlines. W trakcie procesu urzędnicy FAA ściśle współpracowali z zagranicznymi władzami lotniczymi. Dodatkowo Administrator Dickson osobiście przeszedł zalecane szkolenie i pilotował Boeinga 737 MAX, aby zapoznać się eksploatacją tego samolotu.

Oprócz uchylenia nakazu uziemienia rodziny samolotów Boeing 737 MAX, FAA opublikowała dzisiaj Dyrektywę Zdatności, określającą zmiany w projekcie 737 MAX, które należy wprowadzić przed powrotem samolotów do eksploatacji, wydała Powiadomienie o ciągłej zdatności do lotu dla wspólnoty międzynarodowej (CANIC) i opublikowała wymagania dotyczące szkolenia załóg lotniczych samolotów rodziny 737 MAX.

Jednak dokumenty te nie pozwalają na natychmiastowe wznowienie lotów komercyjnych Boeingów 737 MAX. FAA musi zatwierdzić zmiany w programie szkolenia pilotów 737 MAX dla każdej amerykańskiej linii lotniczej eksploatującej samoloty tej rodziny i zachowa swoje uprawnienia do wydawania certyfikatów zdatności do lotu i dla wszystkich nowych samolotów 737 MAX, wyprodukowanych od czasu wydania przez FAA nakazu ich uziemienia. Ponadto linie lotnicze, które uziemiły swoje samoloty rodziny 737 MAX, muszą podjąć wymagane czynności obsługowe, aby przygotować je do ponownej eksploatacji (Raport w sprawie 737 MAX, 2020-09-17).

Jak twierdzi FAA, projekt i certyfikacja Boeinga 737 MAX obejmowały bezprecedensową ilość wspólnych i niezależnych przeglądów przeprowadzanych przez władze lotnicze na całym świecie. Te organy regulacyjne wskazały, że zmiany konstrukcyjne Boeinga 737 MAX, wraz ze zmianami w procedurach użytkowania w locie i ulepszeniami procesu szkolenia, dadzą im pewność, że samolot może bezpiecznie wykonywać loty w ich krajach i regionach.

Po przywróceniu do służby Boeingów 737 MAX FAA będzie nadal ściśle współpracować z zagranicznymi partnerami z lotnictwa cywilnego w celu oceny wszelkich potencjalnych dodatkowych ulepszeń samolotu. Agencja będzie również prowadzić rygorystyczny, ciągły nadzór nad bezpieczeństwem operacyjnym MAX-ów […] – czytamy w oświadczeniu władz lotniczych USA (Air Canada rezygnują z zakupów, 2020-11-10, Dostawy Boeinga nadal minimalne, 2020-10-18).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.