Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

PLL LOT podsumowały rok 2021

Lotnictwo cywilne, Transport lotniczy, 04 lutego 2022

Z powodu kolejnych wariantów koronawirusa SARS-CoV-2 oraz niepewności podróżowania rynek przewozów lotniczych nie odbudowywał się w ubiegłym roku tak, jak pod koniec 2020 przewidywali eksperci. PLL LOT jednak wykorzystały ten czas na rozszerzenie swojej działalności w segmencie podróży wakacyjnych – dzięki współpracy z biurami podróży zrealizowały czterokrotnie więcej operacji czarterowych niż w roku 2020.

W 2021 PLL LOT przewiozły niemal 4,2 mln pasażerów / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

W segmencie przewozów towarowych LOT uplasował się na pozycji lidera na rynku polskim, przewożąc niemal dwukrotnie więcej cargo niż w 2020. Nasz narodowy przewoźnik wykonał w sumie ponad 54 000 operacji na 151 trasach, odwiedzając 109 portów lotniczych, przewożąc niemal 4,2 mln pasażerów, pokonując w tym czasie 80 mln km.

O ile po zniesieniu restrykcji wjazdowych do Nowego Jorku i do Chicago liczba gości na pokładach samolotów do Ameryki Północnej wróciła do poziomu z 2019, o tyle w dalszym ciągu znacząco zredukowana jest siatka azjatycka – Seul, Tokio czy Pekin/Daxing. W ramach siatki europejskiej dużym powodzeniem cieszyły się połączenia do Paryża czy Wilna, natomiast absolutnym hitem okazała się Tirana, będąca najpopularniejszym kierunkiem wakacyjnym. W sezonie zimowym popularność zyskały rejsy do uruchomionego jesienią Dubaju oraz wznowione połączenia do Colombo i Miami (Lepszy rok Lotniska Chopina, 2022-01-19, Powrót PLL LOT do Miami, 2021-12-10).

Czas pandemii szczególnie mocno dotknął branżę lotniczą. Jednak w PLL LOT spożytkowaliśmy ten okres na wykorzystanie wszystkich nadarzających się możliwości biznesowych, rozwijając się tam, gdzie popyt był największy – w przewozach wakacyjnych i cargo. Dziękuję naszym Gościom za każdą podróż na naszych pokładach, a Partnerom biznesowym za zaufanie i współpracę – powiedział Michał Fijoł, członek zarządu PLL LOT ds. handlowych.

Maciej Wilk, członek zarządu ds. operacyjnych, podsumował natomiast wyniki obszaru operacyjnego: – Biorąc pod uwagę wszystkie utrudnienia związane z pandemią COVID-19, pozytywnie oceniam wyniki operacyjne PLL LOT za 2021. Regularność operacji wyniosła 99,7%, a punktualność wzrosła do 86%, co plasuje nas na ósmym miejscu najbardziej punktualnych przewoźników w Europie. Chciałbym również podziękować wszystkim zaangażowanym w operacje PLL LOT: agentom handlingowym, służbom kontroli ruchu lotniczego, pracownikom lotnisk i mechanikom, pracownikom i współpracownikom LOT. Dzięki współpracy udało się osiągnąć tak dobre wyniki. Jestem przekonany, że obecny rok będzie jeszcze lepszy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2022 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.