19 sierpnia Pentagon poinformował, że zlecił General Atomics realizację kontraktu o wartości prawie 9 mln euro na opracowanie katapult elektromagnetycznych (EMALS, ElectroMagnetic Aircraft Launching System) oraz urządzeń hamujących (AAG, Advanced Arresting Gear) dla francuskich lotniskowców nowej generacji (PANG, Porte-Avions Nouvelle Génération), Zamówienie przewiduje opracowanie podsystemu z dwoma lub trzema silnikami startowymi i zindywidualizowaną konfiguracją dwóch jednostek magazynowania energii dla elektromagnetycznego systemu startowego statku powietrznego, jak również konfigurację trójpasmowego zaawansowanego urządzenia zatrzymującego z sześciu pochłaniaczami energii, kompatybilnego z przyszłym francuskim lotniskowcem. Sam PANG także jest dopiero projektowany.
Katapulta elektromagnetyczna współpracuje z liniowym elektromagnetycznym silnikiem indukcyjnym (LIM), którego zasilanie dostosowane jest do rozpędzanej masy. System wprawia w ruch wózek, do którego zamocowany jest samolot. W kilka sekund uzyskuje on prędkość wymaganą do startu. Dodatkowo, aby zaspokoić zapotrzebowanie na energię, EMALS wykorzystuje koła zamachowe, z których każde magazynuje do 100 MJ (naładowanie trwa mniej niż minutę). Katapulty elektromagnetyczne mają kilka zalet w porównaniu z konwencjonalnymi urządzeniami parowymi: są mniejsze, ich wydajność energetyczna jest zoptymalizowana, wytwarzają mniej hałasu, łatwiejsza też jest ich obsługa i konserwacja.
Francja zwróciła się do Stanów Zjednoczonych Ameryki o dostarczenie dla PANG systemów przyspieszających i hamujących blisko 2 lata temu. W grudniu 2021 Agencja Współpracy Obronnej i Bezpieczeństwa (DSCA) w ramach procedury Foreign Military Sales (FMS) zgodziła się na potencjalną sprzedaż dwóch EMALS oraz AAG za kwotę szacowaną na 1,321 mld USD (Francja może kupić EMALS, 2021-12-22).