Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wydłużenie resursów F-16 i F-15

Lotnictwo wojskowe, 03 kwietnia 2010

Gen. Norton Schwartz szef sztabu amerykańskich wojsk lotniczych powiedział, że wobec opóźnienia dostaw F-35, USAF planuje wydłużyć resursy starych samolotów.

</span>Zapowiedzi szefa sztabu USAF rozwiewają nadzieje senatorów, lobbujących za zakupem najnowszych odmian F-16 i F-15. Przedstawiony F-15E Silent Eagle będzie prawdopodobnie - zgodnie z pierwotnym zamiarem - oferowany tylko odbiorcom zagranicznym / Zdjęcie: Boeing

Gen. Schwartz ujawnił 31 marca, w czasie spotkania z dziennikarzami, że podległy mu rodzaj sił zbrojnych rozpoczął badania struktur starszych modeli samolotów F-16 i F-15, w celu określenia podatności na remont i modernizację, wydłużającą resursy, przynajmniej do końca bieżącej dekady.

USAF planuje kupno 1763 egz. nowych F-35 Lightning II Lockheed Martina, jednak wprowadzenie tych samolotów do służby opóźnia się (zobacz: Roczne opóźnienie F-35), wiadomo również, że tempo produkcji w pierwszych latach będzie wolniejsze, niż pierwotnie planowano.

Tymczasem samoloty amerykańskich wojsk lotniczych w większości były wprowadzane do służby w latach 1980. Obecnie wykorzystywane F-15 i F-16 mają średnio od 16 do 31 lat, w zależności od modelu (zobacz: USAF wycofują 250 samolotów).

By zachować obecną liczbę samolotów, amerykańskie wojska lotnicze mają alternatywę: utrzymać dłużej niż planowano flotę posiadanych maszyn albo kupić nowe, dostępne konstrukcje generacji 4+. W grę wchodzi przy tym ostatni model F-15E Silent Eagle (Zobacz: Stealth dla ubogich?), istniejący na razie jako demonstrator, lub oferowany na rynkach zagranicznych F-16E/F Block 60.

Gen. Schwartz zapewnił jednak, że ta druga opcja nie wchodzi na razie w grę. Jest zbyt droga i zagroziłaby planom finansowania zakupów F-35. Modernizacja struktur płatowców starszych samolotów będzie zdecydowanie tańsza. Przedstawiciele USAF szacują, że koszt wydłużenia resursu jednego samolotu wyniesie 10-15% ceny nowej maszyny. Dopiero w przypadku, gdy koszt remontów okaże się wyższy, wojska lotnicze rozpatrzą możliwość zakupu najnowszych odmian F-15 i F-16. Jest to jednak bardzo mało prawdopodobne.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.