Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rolls-Royce wymieni 40 Trentów?

Lotnictwo cywilne, 18 listopada 2010

Według rzeczniczki prasowej linii Qantas, Rolls-Royce będzie musiał wymienić ok. 40 wadliwych silników Trent 900. Na razie nie wiadomo, czy wpłynie to na tempo dostaw A380.

</span>Silniki Trent 900 zostały zaprojektowane specjalnie pod kątem wyposażenia w nie Airbusów 380 / Zdjęcie: Airbus

Jest to pokłosie niedawnej awarii jednego z silników A380 Qantas i wykrycia wycieków olejów z innych Trentach 900 (zobacz: Przyczyna awarii silnika A380).

Szacunki Qantas dotyczą silników, zamontowanych w 6 A380 tej linii, jak również w należących do Singapore Airlines (11 samolotów) i Lufthansy (3), co razem daje 20 samolotów i 80 silników.

Według prezesa australijskiego przewoźnika, Alana Joyce`a, w jego Airbusach należy wymienić 14 silników. I prawdopodobnie ta informacja, stała się podstawą do twierdzeń o konieczności wymiany około połowy Trentów 900. Co więcej, przedstawiciele Qantas nie wykluczają wystąpienia do Roll-Royce`a o odszkodowanie za poniesione, wymierne straty, z powodu uziemienia swoich A380.

Przedstawiciele producenta nie skomentowali tej wypowiedzi. Wiadomo jednak, że kilka dni temu zapowiedzieli konieczność wymiany części jednostek napędowych. Tam, gdzie to możliwe, przeprowadzane są wymiany wadliwych łożysk.

Okazało się przy tym, że Rolls-Royce już wcześniej poprawnie zdiagnozował usterkę jednostki napędowej. Część silników, z ostatnich serii produkcyjnych, jest już wykonywana poprawnie. Producent rozpoczął również modernizację starszych egzemplarzy i to jeszcze przed incydentem z 4 listopada bieżącego roku.

Brytyjskie przedsiębiorstwo nie ustosunkowało się również do wątpliwości, dotyczących wpływu wykorzystania do naprawy uziemionych A380 nowych Trentów 900, na spowolnienie tempa produkcji największych maszyn pasażerskich Airbusa. Mimo, że jest to bardzo prawdopodobny scenariusz rozwoju wydarzeń.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.