Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwsza awaria Boeinga 787

07 listopada 2011

W podchodzącym do lądowania w Tokio Boeingu 787 linii All Nippon Airlines (ANA) nie wysunęło się podwozie. Załoga musiała wysunąć je ręcznie.

Japoński Dreamliner, startujący do pierwszego lotu czarterowego, który odbył się 26 października bieżącego roku. Od tego czasu samolot odbył kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt lotów z pasażerami / Zdjęcie: ANA

Do zdarzenia doszło wczoraj. Boeing 787, lecący na jednej z dwóch obsługiwanych przez maszynę tras regionalnych (Tokio-Okayama i Tokio-Hiroszima), wracając na stołeczne lotnisko Haneda z 243 pasażerami, musiał przerwać manewr lądowania.

Powodem było niecałkowite wysunięcie goleni podwozia głównego. W związku z tym piloci poderwali samolot. W czasie krążenia nad lotniskiem udało się wysunąć podwozie ręcznie i bezpiecznie wylądować.

To pierwsza poważna usterka japońskiego Dreamlinera, pierwszego samolotu seryjnego, wykorzystywanego do lotów komercyjnych. Maszyna rozpoczęła służbę 26 października wycieczkowym lotem do Hong Kongu (zobacz: Komercyjny lot Boeinga 787). Później odbyło się kilka lotów wycieczkowych nad Tokio, a od 1 listopada - rejsowe loty na trasach regionalnych. Biorąc pod uwagę, że w ciągu doby Boeing kilkukrotnie pokonuje odległości do i z Okayamy i Hiroszimy, można przypuszczać, że feralne wydarzenie poprzedziło kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt prawidłowych lądowań.

Usterki pierwszych samolotów seryjnych są bardzo częste. Przykładem mogą być np. loty Airbusów 380, w których dochodziło do wielu problemów, łącznie z wyciekami oleju i zapaleniem się jednego z silników (zobacz: Kolejna usterka A380, Wycieki z silników A380). Z drugiej jednak strony rzadko dochodzi do nagłośnionych przez media incydentów, zaledwie po kilku dniach użytkowania.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.