Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Modernizacja F-22

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 21 listopada 2011

Lockheed Martin otrzymał zlecenie USAF na modernizację myśliwców F-22A Raptor. Szczegółów nie ujawniono. Wiadomo jedynie, że koszt przedsięwzięcia nie może przekroczyć 7,4 mld USD.

Raptory, prawdopodobnie najbardziej zaawansowane technicznie myśliwce świata, cierpią na poważne problemy serwisowe, głównie związane z powłokami płatowca, ale także z celownikiem nahełmowym czy instalacją tlenową. Z tego powodu mniej niż połowa z dostarczonych do tej pory ok. 175 egz., zachowuje zdolność do lotów operacyjnych / Zdjęcie: USAF

Lakoniczna informacja Pentagonu wskazuje, że Lockheed Martin za nie więcej niż 7,4 mld USD przeprowadzi modernizacje systemów (samolotu), dla wypełnienia istniejących wymagań, sprostania nowym, dodania zdolności (operacyjnych) i zwiększenia osiągów.

Wiadomo jednak, że wojska lotnicze planują m.in. zainstalowanie radaru z aperturą syntetyczną, który pozwoli na precyzyjne atakowanie celów lądowych. Jego brak był jednym z podstawowych powodów, dla których F-22A nie zostały wykorzystane nad Libią (zobacz: F-22 nie nad Libią). Kolejnym wymogiem modernizacyjnym jest np. zainstalowanie systemów antykolizyjnych i umożliwienie pilotom Raptorów przekazywanie informacji do innych statków latających oraz centrów dowodzenia. Ze względu na cechy stealth, do tej pory myśliwce mogły jedynie odbierać informacje. Emisji nie przewidywano, ze względu na groźbę wykrycia przy pomocy systemów rozpoznania radioelektroniczego.

Do tej pory program rozwoju i budowy Raprotów pochłonął ponad 60 mld USD, co daje w efekcie koszt jednostkowy 339 mln USD za samolot. Zlecona modernizacja podniesie tę kwotę do ok. 370 milionów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.