Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prezentacja nEUROn-a

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 20 stycznia 2012

Dzisiaj w zakładach Dassault Aviation odbyła się prezentacja prototypu bezzałogowego samolotu uderzeniowego nEUROn. Pierwszy lot planowany jest w ciągu kilku miesięcy.

Grupa inżynierów i techników z 5 państw uczestniczących w programie, którzy zajmowali się montażem samolotu w zakładach w Istres

Na prezentację przybyli przedstawiciele pionów zakupów wojskowych resortów obrony (z reguły w randze wiceministrów) lub ich przedstawiciele, łącznie z 6 państw: Francji, Grecji, Hiszpanii, Szwajcarii, Szwecji i Włoch. Obecni byli też przedstawiciele przedsiębiorstw, uczestniczących w programie, odpowiednio - oprócz francuskiego Dassault - HAI, EADS-CASA, RUAG, Saaba i Alenii Aermacchi.

NEUROn rozwijany jest od 2003, w oparciu o doświadczenia zebrane przy budowie demonstratora Dassault Aviation AVE-D (zobacz: Model bojowego bsl Dassault oblatany), pierwszego latającego, bezzałogowego samolotu, wykonanego w technologii stealth, a stworzonego na Starym Kontynencie.

Budowa pierwszych elementów - aluminiowych wręg kadłuba - rozpoczęła się w październiku 2008 (zobacz: Budowa nEUROn-a rozpoczęta), zaś w styczniu ubiegłego roku Szwedzi dostarczyli kadłub samolotu (zobacz: Saab dostarczył kadłub Neurona).

Charles Edelstenne prezes Dassault Aviation, w czasie dzisiejszej prezentacji samolotu nEUROn / Zdjęcia: Dassault Aviation

Zgodnie z obowiązującym od 2009 nowym harmonogramem prac, oblot samolotu planowany był na marzec 2012. W trakcie dzisiejszej uroczystości ujawniono jednak, że termin ten został przesunięty na połowę roku. W najbliższym czasie rozpocząc się testy silnika Rolls Royce/Turbomeca Adour 941.

Charles Edelstenne prezes Dassault Aviation, poinformował również, że planowany jest 2-letni program prób w locie. Ma być on realizowany na terenie Francji, Włoch i Szwecji. W jego trakcie zostaną zbadane charakterystyki lotne, własności stealth, działanie uzbrojenia powietrze-powierzchnia, systemów przesyłu danych i współdziałanie z załogowymi statkami powietrznymi.

Celem programu nEUROn jest osiągnięcie przez kraje europejskie zdolności do produkcji bezzałogowych samolotów bojowych. W pierwszym rzędzie maszyn uderzeniowych, a w dalszej perspektywie czasu również samolotów myśliwskich.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.