Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy zakład śmigłowcowy w Indiach

Lotnictwo cywilne, 14 marca 2012

Prezesi indyjskiego koncernu Tata Sons i AgustaWestland zainicjowali uroczyście budowę zakładu montażowego lekkich śmigłowców AW119. Jego mury będzie mogło opuszczać do 30 egz. rocznie.

Po ceremonii wmurowania kamienia węgielnego, od lewej: Bruno Spagnolini prezes AgustaWestland, Ratan Tata Prezes Tata Sons i G.M. Rao, prezes GMR

Zakład należy do Indian Rotorcraft, spółki joit-venture konglomeratu Tata Sons i AgustaWestland. Powstała ona na mocy umowy między obu podmiotami, w lutym 2010, a celem jego działalności jest montaż europejskich śmigłowców w Indiach, poczynając od modelu AW119 Koala (zobacz: Tata będzie produkowała AW119).

Dwa lata temu zakładano szybkie tempo budowy zakładu montażowego, ze względu na przetarg na lekkie śmigłowce dla indyjskich sił zbrojnych. Przedsięwzięcie to opóźnia się w czasie (zobacz: Rosjanie zaproponują Ka-226T), stąd przesunięcie terminu wyprodukowania pierwszego śmigłowca, z 2011 na połowę 2013, i związane z tym późniejsze rozpoczęcie budowy obiektów fabrycznych.

Zakłady Indian Rotorcraft umieszczono na 4-hektarowej działce, sąsiadującej z Hyderabad Rajiv Gandhi International Airport. Zostaną na niej zbudowane obiekty o powierzchni 9 tys. m², w tym hala montażowa, hangar i budynek administracyjny. Będzie także kilkanaście stanowisk startowych dla śmigłowców.

W pierwszym etapie pracę znajdzie tam ok. 70 osób, przeszkolonych przez instruktorów z Europy. Ich zadaniem będzie zmontowanie pierwszych AW119 z importowanych podzespołów. Przypomnijmy, że kadłuby tych wiropłatów będą powstawać w Polsce, w należących do AgustaWestland zakładach PZL-Świdnik.

Przyszły produkt indyjskiego zakładu - AW119 / Zdjęcia: AgustaWestland

W dalszej kolejności Indian Rotorcraft powinna zająć się przystosowywaniem montowanych śmigłowców do wymagań lokalnych użytkowników i prowadzić testy fabryczne. Docelowo rozpatrywana jest możliwość montowania wybranych śmigłowców z bogatej oferty europejskiego koncernu, łącznie z ciężkimi AW101.

Przewiduje się, że zakłady będą w stanie montować maksymalnie do 30 maszyn rocznie. Zwiększenie tej liczby jest możliwe, ale wymagać będzie rozbudowy obiektów fabrycznych i dodatkowych inwestycji. Stosunkowo wysokie tempo produkcji nie jest niemożliwe. Nawet, jeżeli zamówienie rodzimego rynku okażą się małe, Indian Rotorcraft może liczyć na sprzedaż swoich produktów innym państwom - AW119 będą montowane jedynie w Indiach. Tymczasem w pierwszych 7 latach produkcji, od 2000, zakłady AgustaWestland opuściło ok. 90 śmigłowców tego typu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.