Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wznowienie LAS w kwietniu

Lotnictwo wojskowe, 10 kwietnia 2012

Gen. Norton Schwartz, szef sztabu USAF zapowiedział, że jeszcze w bieżącym miesiącu zostanie wznowiona procedura wyboru lekkiego samolotu wsparcia dla wojsk afgańskich.

Pierwszy przetarg wygrał prezentowany brazylijski A-29 Super Tucano, pokonując amerykańskiego Hawker Beechcrafta AT-6C Texana II / Zdjęcie: Embraer

USAF rozpisały przetarg na 20 lekkich samolotów szturmowych, z myślą o przekazaniu ich wojskom lotniczym Afganistanu. Docelowo w grę może wchodzić zakup aż 60 turbośmigłowych maszyn, zdolnych do działań przeciwpartyzanckich.

W grudniu ubiegłego roku zwycięzcą ogłoszono Sierra Nevada Corporation (SNC), która zaoferowała brazylijskie Super Tucano. Koszt kontraktu wyceniono na 355 mln USD (zobacz: Amerykanie wybrali Super Tucano). Wynik został jednak oprotestowany przez Hawker Beechcrafta. Ostatecznie, w marcu 2012, przedstawiciele USAF, przed formalnym rozpatrzeniem skargi, stwierdzili istotne braki w dokumentacji przetargowej i anulowali postępowanie (zobacz: Anulowane zwycięstwo Super Tucano).

9 kwietnia gen. Notron Schwartz powiedział na forum Rady Atlantyckiej, że jeszcze w bieżącym miesiącu przetarg zostanie wznowiony, wysłaniem do obu konkurentów zapytania ofertowego (request for proposal). Oznacza to rezygnację z wstępnego etapu postępowania, ze względu na posiadanie przez SNC i Hawker Beechcrafta kompletnych ofert. Tym razem jednak USAF ma uniknąć braków w dokumentacji i doprowadzić przetarg do końca.

Teoretycznie, jeżeli wymagania odbiorcy nie zostaną zmienione, zwycięzcą ponownie powinien okazać się Super Tucano. Faktem jest jednak, że jego konkurent dysponuje wsparciem politycznym wielu wpływowych parlamentarzystów, co może doprowadzić do zmiany wymagań przetargowych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.