MO Indii odrzuciło propozycję rodzimej Bharat Earth Movers Limited (BEML) opracowania nowej haubicy samobieżnej o podwoziu kołowym. Jest to związane ze skandalem korupcyjnym wykrytym przy okazji realizacji zakupu ciężarówek Tatry.
BEML przy współpracy ze słowacką DMD Group miała opracować projekt nowej haubicy samobieżnej dla indyjskich wojsk lądowych. Prototyp miał bazować na konstrukcji haubicy Zuzana, która w przeszłości była już nieskutecznie oferowana Indiom w oddzielnym przetargu (Kolejny indyjski przetarg odwołany, 2011-11-02).
Indyjskie Ministerstwo Obrony odrzuciło ofertę BEML. Powodem okazała się brytyjska Tatra Sipox (Ltd), która miała być jednym z podwykonawców całego programu. Według zapisów umowy wstępnej (Memorandum of Understanding), zawartej pomiędzy DMD Group a Tatrą Sipox, ta druga miała dostarczyć, m.in. podwozie do nowej wersji Zuzany.
Przyczyną niechęci Hindusów do brytyjskiego podwykonawcy jest postępowanie wyjaśniające prowadzone w sprawie skandalu korupcyjnego, wykrytego przy okazji realizacji kontraktu na zakup przez Indie 600 ciężarówek Tatra. Zarówno sama Tatra Sipox (wchodzącą w skład spółki Vectra), jak i jej właściciel - Ravi Rishi brali udział w całym programie jako pośrednicy przy dostawie ciężarówek. Obecnie brytyjskie przedsiębiorstwo jest objęte śledztwem prowadzonym przez indyjskie CBŚ (Skandal w Indiach, 2012-03-28).