Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Joint-venture Mazagon Dock Limited

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 25 lipca 2012

Kontrolowana przez rząd indyjska Mazagon Dock Limited (MDL) założyła spółki joint-venture ze stoczniami Larsen & Toubro (L&T), Pipavan Defence i Offshore Engineering. Ruch ten ma przyspieszyć budowę okrętów dla marynarki wojennej Indii.


Niszczyciele typu Kolkata (Projekt 15A) mają docelowo zastąpić obecnie wykorzystywane przez Indie okręty typu Delhi ( Projekt 15) oraz typu Rajput / Zdjęcie: US Navy

MDL jest największą stocznią w Indiach. Specjalizuje się zarówno w produkcji okrętów dla MO Indii, jak i jednostek pływających (statków, tankowców, platform wiertniczych) z przeznaczeniem na rynki cywilne. Z racji nadmiaru zamówień oraz niewydolnego systemu organizacji i podziału pracy, stocznia nie była w stanie realizować składanych jej przez indyjskie MO zamówień. Problemy dotyczyły głównie terminowości dostaw.

Utworzone spółki joint-venture mają zapobiec tego typu problemom w przyszłości. Współpraca z Larsen & Toubro (największą indyjską firmą inżynieryjną i konstruktorską) ma pomóc MDL w szybkiej i terminowej budowie okrętów podwodnych. Z kolei spółka z Pipavan (specjalizującą się w konstruowaniu masowców, tankowców i gazowców) ma usprawnić budowę i wprowadzanie do wyposażenia marynarki wojennej Indii okrętów nawodnych. MDL dążyła do stworzenia tej spółki joint-venture już rok temu. Doszło nawet do podpisania wstępnego porozumienia z Pipavan. Jednak w skutek oprotestowania decyzji przez inne przedsiębiorstwa, również ubiegające się o współpracę z MDL (w tym także przez L&T), proces ten został unieważniony przez indyjskie MO.

MDL koncentruje się obecnie na dostawie 6 francuskich okrętów podwodnych Scorpene (Project 75). Przetarg w tej sprawie został zakończony w 2005, a pierwsze okręty miały zacząć wchodzić do wyposażenia marynarki wojennej Indii począwszy od 2012. Program zanotował jednak co najmniej dwuletnie opóźnienie. Możliwe, iż w przyszłości stocznia dostanie zlecenie na kolejne 6 okrętów (Project 75I) (Indie ogłoszą przetarg na okręty podwodne, 2010-07-12).

W dalszym ciągu realizowane są też dostawy trzech niszczycieli rakietowych typu Kolkata (Projekt 15A): NS Kolkata, INS Kochi i INS Chennai. Ich przekazanie marynarce wojennej ma się odbyć w przyszłym roku. Ponadto trwają prace nad czterema niszczycielami projektu 15B (6,5 mld USD na indyjskie niszczyciele, 2010-09-03). W przyszłości MDL ma zająć się również budową korwet Projektu 17A. Docelowo New Delhi może zamówić nawet 7 takich okrętów (Trzecia fregata Projektu 17, 2012-07-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.