Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Holenderskie NH90 na wzburzonym morzu

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, 21 września 2012

W ubiegłym tygodniu na Morzu Północnym śmigłowce NH90 NFH przeprowadziły lądowania na pokładzie patrolowca HNLMS Holland przy wietrze o sile do 8° Beauforta i falach wysokości do 4 m.

NH90 NFH na pokładzie okrętu patrolowego HNLMS Holland. Holandia zamówiła 20 śmigłowców tego typu: 8 w wersji lądowej TTH i 12 w odmianie morskiej NFH. Są one wprowadzane w miejscu wycofywanych Westland SH-14D Lynx / Zdjęcie: Holenderskie MO

Ćwiczenia przeprowadzono w celu sprawdzenia maksymalnej siły wiatru pozwalającej na użytkowanie NH90 NFH (Pierwszy morski NH90, 2010-04-22) z okrętu klasy Holland (Holandia kupuje 4 fregaty, 2008-01-14). Zdaniem komandora Chrisa van den Berga, było to koniecznie w celu sprawdzenia, jak daleko można się posunąć korzystając z śmigłowców podczas złej pogody. Dane do analizy były zbierane przez ekipę testującą Koninklijke Luchtmacht.

Ponadto, po raz pierwszy przylot NH90 był nadzorowany z okrętu, co było nowym zadaniem dla kontrolerów lotu. W sytuacji, gdy załoga ma problemy z widocznością, naprowadzający na pokładzie okrętu korzysta przy sprowadzaniu maszyny z obrazów przesyłanych przez radar śmigłowca.

Testy nocne były przeprowadzane z wykorzystaniem noktowizorów. W zeszłym tygodniu zrezygnowaliśmy z Lynxa, gdyż w kabinie było zbyt dużo źródeł światała i bardzo trudno kierowało się tym śmigłowcem przy użyciu gogli noktowizyjnych. NH90 jest lepiej przystosowany do działań w nocy, przy zastosowaniu noktowizji można z łatwością odlecieć i samodzielnie lądować, powiedział pilot testowy.

Jest to ostatni tydzień testów morskich okrętów klasy Holland (Próby Zeelanda, 2011-09-02). Szkolenia odbywają się z niewielkim opóźnieniem, bowiem Holandia wciąż oczekuje się na dostawę kolejnych NH90 NFH, których testy z kolei prowadzone są zgodnie z planem. Pierwszy z 12 śmigłowców, które Holandia zamówiła dla Koninklijke Marine, został wprowadzony do służby w marynarce wojennej w 2010 (Pierwszy morski NH90, 2010-04-22).

Do końca badań pozostały jedynie lądowania na pokładzie fregat i testy w warunkach wysokich temperatur, powiedział komandor Chris van den Berg (NH90 za ciężkie, 2009-06-15).

Wcześniej holenderskie wojska lotnicze oraz marynarka wojenna przeprowadziły lądowania pokładowe śmigłowców Boeing AH-64 Apache, na okręcie desantowym HNLMS Rotterdam. Śmigłowce transportowe Eurocopter AS 532 Cougar są obecnie używane w misji przeciwko piratom na wybrzeżach Somalii.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.